Vraag

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:12

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Ik heb op het ogenblik een pv systeem met 15 panelen á 5,47 kWp, mogelijkheid qua ruimte tot meer plaatsen.

Hier hangt een Solis s5-gr3p5k omvormer achter en dit werkt gewoon prima via een eigen groep en schakelaar. Destijds professioneel aangelegd door compleet duurzaam.

Maarrrrrr nu komt de kicker. We willen een thuisbatterij aanschaffen en om toch wat kosten te besparen zoveel mogelijk zelf uitzoeken en plaatsen, technische kennis en kunde geen issue, of deels laten afmonteren/keuren door installateur.

Om toch direct wat toekomst bestendiger te zijn zat ik aan een 10kwh systeem te denken en heb het volgende gevonden.

Als batterij een van de volgende opties
  • Deye SE-F12-C - 51.2V 11.8kWh
  • Felicity FLA48280-EU - 51.2V 14.13kWh
Of mogelijk 1 tandje groter.

Zelf zat ik dan te denken om niet weer allerhande extra zaken te moeten aansluiten de omvormer vervangen voor een hybride Solis om hiermee direct de pv en accu te kunnen bedienen.

Waar ik met name mee zit is of de omvormer 1 op 1 uitgewisseld kan worden zonder aansluitingen te verzwaren of aanpassen in de meterkast, nu is het een directe leiding dus niet het meeste werk maar toch.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken