• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:14
Een vreemd probleem met mijn Philips 70PUS9006 tv - op willekeurige momenten wordt het Netflix-startup geluidje (die soort van "dreun" zegmaar) afgespeeld.
Dit is zeer storend, want het kan om 6 uur 's ochtends gebeuren, (en dat deed het dus vanmorgen ook) en dan schrik je je het leplazarus.

Voor de duidelijkheid: Dit gebeurd dus als de TV uit staat. Er komt ook niets op het beeld, de verbonden soundbar (Sony HT-CT770) start (gelukkig) niet op.

Ik heb de TV gechecked op updates en even de instellingen met behulp van google doorgelopen maar er zijn geen andere oplossingen te vinden dan "zet het startup geluid uit" en die instelling heeft mijn tv helemaal niet.

Iemand enig idee wat ergens op de achtergrond die Netflix startup kan triggeren? Ik vind dit probleem op Google wel terug maar niet specifiek voor Philips TV's bijvoorbeeld, maar ook op Samsung etc, maar niet echt iets dat 1 op 1 overeenkomt, anderen vermelden bijv. dat dit ook gebeurd als de TV aanstaat en ze iets aan het kijken of aan het gamen zijn.

EDIT: Inmiddels de Netflix app gereset, en Wake-on-Wlan/Wake-on-Chromecast uitgezet. Irritant dat het op random momenten gebeurd dus ik weet niet of het geholpen heeft of niet :+

[ Voor 23% gewijzigd door XelaRetak op 08-04-2026 07:32 ]