TV streaming problemen - Ping vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:48
Even de situatie:
Internet van Orange (Belgie)
Ik kijk TV via de apps van TV Vlaanderen, VRT Max etc die draaien op een Apple TV 4k, en die is met ethernet verbonden aan de router.

Begin Maart snelheidsproblemen met internet,TV streams haperen, thuiswerk af en toe moeilijk. Speedtest gaf heel hoge pings en pakketverlies van procenten.

Orange reageerde snel, en vond 3 problemen:
- mijn router werd vervangen (rammelde zelfs)
- kabelverbinding tussen mijn huis en ‘de paal’ werd opnieuw verbonden.
- internet routers in de straat zouden een probleem hebben

De eerste 2 zijn zeker opgelost. Het derde… ze beweren van wel, maar ik kan niks zien natuurlijk.

Het ging een 4-tal weken goed, maar sinds een paar dagen stopt de TV stream op willekeurige momenten, soms om de paar minuten, soms gaat het een uur goed.

Als ik speedtest doe dan zie ik goede snelheden, maar nogal diverse ping waarden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n8Kuw2-ysYFMT9SRb1ghCV5MPXs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aDPhN9LPU0OVJwDj7z9jO8UR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tjwzGul2jmuNmGu0nQbhoSwSvR0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/x8j49RFYSzLbK0N0y4aDpTym.png?f=fotoalbum_large

Kan dit nu de oorzaak zijn?

Ze hebben me net nog gevraagd om de router te herbooten, en na het opstarten had ik al een korte vastloper.

Er ligt nog geen glas in de straat, anders lag het nu binnen denk ik…

Sony A7 iv en wat recycled glas

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:55

nelizmastr

Goed wies kapot

Zie je deze ping waarden ook via ethernet, dus via een computer of ander apparaat met ethernetkabel erin wat een speedtest kan doen? Dan weet je in ieder geval zeker dat je gedrag op de AppleTV gelijk is aan een ander apparaat en dat de ping niet komt door halfbakken WiFi signaal.

Wat is het trouwens voor verbinding? Docsis (coax) of DSL? Voor beide is 20ms latency binnenlands best hoog, maar bij coax minder schokkend.

Kun je in jouw router misschien informatie over de kwaliteit van je internetlijn zien of bepaalde fouten in een soort logboek?

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:48
Internet komt idd binnen met coax en dan is er een recente Docsis neem ik aan. De Apple TV hangt direct via ethernet aan de Docsis.

Ik zie dezelfde waarden als ik test met mijn iMac die ook met ethernet aan de router hangt.

Ondertussen Orange nog eens kunnen bereiken, en ze kunnen zien dat er signaalverlies zit op de verbinding. Maar voor ze een interventie inplannen moet ik morgen nog eens terugbellen.

[ Voor 29% gewijzigd door Tommie12 op 07-04-2026 22:33 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas