Even de situatie:
Internet van Orange (Belgie)
Ik kijk TV via de apps van TV Vlaanderen, VRT Max etc die draaien op een Apple TV 4k, en die is met ethernet verbonden aan de router.
Begin Maart snelheidsproblemen met internet,TV streams haperen, thuiswerk af en toe moeilijk. Speedtest gaf heel hoge pings en pakketverlies van procenten.
Orange reageerde snel, en vond 3 problemen:
- mijn router werd vervangen (rammelde zelfs)
- kabelverbinding tussen mijn huis en ‘de paal’ werd opnieuw verbonden.
- internet routers in de straat zouden een probleem hebben
De eerste 2 zijn zeker opgelost. Het derde… ze beweren van wel, maar ik kan niks zien natuurlijk.
Het ging een 4-tal weken goed, maar sinds een paar dagen stopt de TV stream op willekeurige momenten, soms om de paar minuten, soms gaat het een uur goed.
Als ik speedtest doe dan zie ik goede snelheden, maar nogal diverse ping waarden.
/f/image/aDPhN9LPU0OVJwDj7z9jO8UR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/x8j49RFYSzLbK0N0y4aDpTym.png?f=fotoalbum_large)
Kan dit nu de oorzaak zijn?
Ze hebben me net nog gevraagd om de router te herbooten, en na het opstarten had ik al een korte vastloper.
Er ligt nog geen glas in de straat, anders lag het nu binnen denk ik…
Internet van Orange (Belgie)
Ik kijk TV via de apps van TV Vlaanderen, VRT Max etc die draaien op een Apple TV 4k, en die is met ethernet verbonden aan de router.
Begin Maart snelheidsproblemen met internet,TV streams haperen, thuiswerk af en toe moeilijk. Speedtest gaf heel hoge pings en pakketverlies van procenten.
Orange reageerde snel, en vond 3 problemen:
- mijn router werd vervangen (rammelde zelfs)
- kabelverbinding tussen mijn huis en ‘de paal’ werd opnieuw verbonden.
- internet routers in de straat zouden een probleem hebben
De eerste 2 zijn zeker opgelost. Het derde… ze beweren van wel, maar ik kan niks zien natuurlijk.
Het ging een 4-tal weken goed, maar sinds een paar dagen stopt de TV stream op willekeurige momenten, soms om de paar minuten, soms gaat het een uur goed.
Als ik speedtest doe dan zie ik goede snelheden, maar nogal diverse ping waarden.
/f/image/aDPhN9LPU0OVJwDj7z9jO8UR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/x8j49RFYSzLbK0N0y4aDpTym.png?f=fotoalbum_large)
Kan dit nu de oorzaak zijn?
Ze hebben me net nog gevraagd om de router te herbooten, en na het opstarten had ik al een korte vastloper.
Er ligt nog geen glas in de straat, anders lag het nu binnen denk ik…
Sony A7 iv en wat recycled glas