Weervlekken terrastegel schoonmaken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:35
Mijn vraag
Ik heb van het weekend mijn terrastegels schoongemaakt met een groene aanslagreiniger. Maar ik heb veel last van zwarte weervlekken. Ik wil liefst geen hoge druk reiniger gebruiken, maar ik weet even niet hoe ik dat schoon kan krijgen.

Ik heb wat intensief reiniger gebruikt in best een geconcentreerde vorm, dit gaf het juiste resultaat met een hoop geschrob. maar krijg het op een ander stuk niet meer gereproduceerd. Dus ik zoek ook iets wat iets makkelijker gaat

Heeft iemand een idee wat een goede aanpak is. Voorbeeld fototje waar ik het op 4 tegels geprobeerd heb. Die zijn een stuk lichter, maar dat lukt me niet meer.. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eetFT20U4iQMHNhL4DfCnMTADeQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C9gBxhT6k4GKiSat1AWcCT4K.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:07
Dat lichtere is waarschijnlijk het gevolg van het (te) agressieve schoonmaakmiddel wat je gebruikt hebt. Bij langere inwerking gaat dat soms 'uitbijten' in het materiaal. Wat voor soort tegel is het en welk schoonmaakmiddel heb je gebruikt (wat staat er op het etiket)?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• CronoS76
Op zich ziet die tegel er nu uit zoals ik hem 4 jaar geleden heb laten leggen. Er is door de jaren heen langzaam verkleuring opgetreden. Het spul wat ik er opgezet had was ecostyle terrasreiniger 5 liter. Ik had in eerste instantie een goede scheut opgelost in wat warm water en toen die 4 tegels daarmee geschrobt. Aangezien het wel warm was heb ik het voor een half uur nat gehouden met wat wat water en tussentijds verder geschrobt met een bezem.. daarna afgespoeld..

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:52
Ik denk dat ecostyle de schimmel niet verwijdert, het is meer bedoeld tegen groene aanslag. Zoek een terrasreiniger die specifiek (zwarte) schimmel aanpakt. (Geen soda of azijn gebruiken, dan beschadig je je border.)

• CronoS76
Toevallig een merk waar je goede ervaring mee hebt? Gistern nog HG terrasreiniger gebruikt, dat deed helaas niets

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:42
Kan je het proberen met warm / heet water? Ik heb laatst het terras (keramiek) met hogedrukspuit met terrasreiniger (op lage druk), maar dan aangesloten aan de keukenkraan op heet. Zonder moeite, zonder schoonmaakmiddel brandschoon.

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:52
CronoS76 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 20:35:
Toevallig een merk waar je goede ervaring mee hebt? Gistern nog HG terrasreiniger gebruikt, dat deed helaas niets
Nee, sorry. Viel me op dat je ecostyle gebruikt had, dat gebruik ik hier tegen groene aanslag en dat gaat heel goed. Daarom denk ik dat je iets nodig hebt dat de schimmel opruimt. HG heeft daar wel een specifiek middel tegen, zie ik, maar check of je dt bij jouw tegels kunt toepassen. (Zoek op schimmelverwijderaar)
Vraag anders eens bij de fabrikant van de tegels?
Pagina: 1