Later CPU bijprikken

Pagina: 1
Acties:

• CyberHanz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 15:29
Best kans dat dit al ergens stond, maar kon het niet vinden... sorry in dat geval.

Ik heb dus een Abit VP6 dual p3 board, nu met 1 cpu (933 mhz).
Ik wil dus een p3 (ook 933 mhz) erbij prikkenn.
De kans dat het de zelfde batch is, is klein, aangezien dit systeem net nog geen 2 maanden oud is.
Gaat dit werken, of krijg ik rare problemen?
En ik ga dus GEEN 2 p3's kopen, en me huidige cpu wegflikkeren.
Aangezien p3's dus zeldzaam gaan worden wat ik heb begrepen van verschillende leveranciers, wil ik hier een beetje vlot mee aan de slag gaan.

(en ik heb al eens een dual celeron gehad, dus weet er wel redelijk wat van, alleen dit dus net niet)

• jedel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:54

jedel

Kevlar

ze moeten de zelfde stepping hebben, ik weet niet of dit het zelfde is asl batch (zou kunnen), om er zeker van te zijn dat het werkt.
maar ik be ook wel eens verhalen glezen van mensen die op hun bp6 een 300 en een 400 mhz tegelijkertijd hadden draaien

stepping is gewoon af te lezen aan de code op de cpu of met bepaalde progjes

suc6

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:09
Grote kans dat 't gaat werken; stepping hoeft helemaal niet hetzelfde te zijn. Kijk hier op de Intel site voor info hieromtrent.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

ik heb hier een msi 684d-r pro2 met 2 verschillende steppings dus ik neem aan dat het bij jou dan ook wel kan.

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Kun je niet onder een of andere garantie een cpu kopen, zodat ie bij faillure gewoon terug kan voor een refund?

wel zo handig...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• CyberHanz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 15:29
'k heb dat gevraagd, maar dat deden ze helaas niet.
naja, ik bestel um morgen gewoon, dan zien we wel verder hoor....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Stepping en snelheid maken bij Intel processoren inderdaad geen hol uit. Het verhaal eromheen is alleen gebaseerd op het feit dat je uit twee CPU's van dezelfde batch/stepping theoretisch de meest optimale prestaties kan halen. Alleen interessant voor moeilijk-te-sterven opfokkers dus.. (hmm dat vertaalt een beetje krom, Engels -> Nederlands :+ )

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 21 september 2001 08:53 schreef BalusC het volgende:
Stepping en snelheid maken bij Intel processoren inderdaad geen hol uit. Het verhaal eromheen is alleen gebaseerd op het feit dat je uit twee CPU's van dezelfde batch/stepping theoretisch de meest optimale prestaties kan halen. Alleen interessant voor moeilijk-te-sterven opfokkers dus.. (hmm dat vertaalt een beetje krom, Engels -> Nederlands :+ )
Dat klopt wel ongeveer. Wil je het optimale uit je dual processor halen, moet je eigenlijk 2 proc's uit dezelfde batch hebben. Heb je gewoon 2 proc van dezelfde snelheid dan verlies je 0,5 tot 1 % ten opzichte van uit dezelfde batch. Niet echt merkbaar. 2 proc van verschillende snelheden kan vreemde resultaten opleveren. Ik heb wel eens gezien dat ie dan langzamer was dan met 1 proc. :? :? Vraag me niet waarom, maar het was wel zo...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 21 september 2001 09:03 schreef teigetjuh het volgende:
Ik heb wel eens gezien dat ie dan langzamer was dan met 1 proc. :? :? Vraag me niet waarom, maar het was wel zo...
Dat kan inderdaad. Stel je had eerst een P3 800 en je doet later een P3 733 erbij, dan loopt de 800 zogezegd ook op 733. In feite loopt ie nog steeds 800MHz, maar omdat ze samen moeten werken, dan moet ie zogenaamd "wachten" op de 733 tot ie klaar is. Dat is inderdaad niet echt bevorderlijk voor de snelheid..
Pagina: 1