Goed full size mechanisch toetsenbord uit Europa

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• MrTomatosoup
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:36
Ik zoek een?
Mechanisch toetsenbord, full size (met numpad dus). Ik heb nu een Corsair K70 Lux van 10 jaar oud, die zijn leeftijd laat zien. Keycaps gaan kapot, en enkele leds doen het niet meer goed. Hij is ook een keer gevallen tijdens een verhuizing, dus er zitten wat butsen op.

Ik wil een toetsenbord wat ik kan gebruiken voor zowel werk als gamen. Het moet dus ook wel een redelijk professionele uitstraling hebben. Ik doe overigens geen competitive gaming oid. Ik hoef dus niet de snelste switches, of heel erg specifieke gaming functies. Gewoon iets wat lekker typt.

Ik weet niet zo goed wat ik wil qua switches, en ben daar ook niet super picky in denk ik. Ik heb nu Cherry Browns, die wel vrij veel geluid maken. Ik zou graag iets hebben wat iets stiller is, en een beetje thock is nice denk ik? Het liefst probeer ik wat switches uit maar er zijn maar weinig plekken waar dat kan.

Wat is je budget?
Tussen 100 en 200, maar het moet wel een flink goed toetsenbord zijn om 200 euro te rechtvaardigen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil graag iets kopen wat uit Europa komt. Tot nu toe ben ik Cherry en Wooting tegengekomen, maar hoor van beide gemixte reviews. Ik ben benieuwd of er meer is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik dit in combinatie met een werk/game plek, waar ik een scherm met hub gebruik als KVM switch.
Ik wissel tussen een desktop PC en 2 werk laptops. Wireless is dus leuk maar niet noodzakelijk. Als wireless dan wel met dongel, want het moet in de dock. Switchen tussen systemen moet zo makkelijk mogelijk zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door MrTomatosoup op 07-04-2026 10:22 ]

Alle reacties

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:51

Rmg

Logitech is Zwitsers, Steelseries is Deens, Be Quiet! & gmk.net Duits.

Sharkoon, Perixx, mountain.gg ook allemaal europees.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Moet alleen het merk uit Europa komen of ook de productie van het toetsenbord? Logitech, Steelseries, Wooting en BeQuiet mogen dan Europees zijn, hun productie vindt voor 99% plaats in China. Maar dat is eigenlijk met bijna alle toetsenborden zo.

Alleen Cherry produceerde een tijdje in Duitsland en gaat nu over op Slowakije en ook China.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026 - 09-03-2026 Officieel 🪦🪦🪦