CD-speler naar WiFi-speakers

Pagina: 1
Acties:

• alide
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-04 17:14
na jarenlang streamen van smartphone naar mijn Google Nest speakers begin ik mijn eigen cd's te missen. staan nog allemaal achter in de kast. is er een stabiele maar niet al te dure oplossing om een cdspeler via wifi naar de speakers te laten streamen? ik lees van alles, maar kan er geen touw meer aan vast knopen. iets over een chrome audio dongle die niet meer gemaakt wordt maar wel in te zetten is? genoeg oplossingen met bluetooth maar ik heb liever wifi. wie heeft hier verstand van?

• SiNTeK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:55
alide schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 23:17: is er een stabiele maar niet al te dure oplossing om een cdspeler via wifi naar de speakers te laten streamen?
Zou bijvoorbeeld met twee WiiM Mini's kunnen. 1 bij je CD speler en die aansluiten op AUX In en 1 bij je versterker/actieve luidsprekers en die aansluiten op AUX Out of Optical Out. Ze komen vaak voorbij op Marktplaats. Moet er wel bij zeggen: de WiiM Mini heeft geen Chromecast ingebouwd (alles daarboven van WiiM wel), maar heeft wel ondersteuning voor Spotify, Tidal, Plex, TuneIn, Soundcloud, etc.

Daarnaast zijn vergelijkbare oplossingen te vinden, bijvoorbeeld Arylic LP10 (zelfde platform als WiiM; Linkplay) of andere merken al dan niet op Linkplay gebaseerd.

[ Voor 13% gewijzigd door SiNTeK op 31-03-2026 23:34 ]

30x Denim G-G 410 Wp & Enphase IQ8M OW / Nissan Leaf ZE1 40kWh / Wallbox Quasar [V2G] / Easee Home / Itho Daalderop Amber 95 / Atlantic Explorer v4 270L [ook als alternatieve airco!]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@alide Welkom op het forum. Ik heb je bericht verplaatst omdat dit aankoopadvies betreft en het in dit speciale subforum daarom beter tot zijn recht komt.

Wijzig s.v.p. je startpost (door op 'wijzig' te klikken boven aan je bericht) en voeg onderstaande format toe, waarbij je de vragen zo uitgebreid mogelijk invult.
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• alide
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-04 17:14
ik wil mijn oude cd s luisteren op de google nest speakers die ik heb. geen idee welk apparaat daarvoor nodig is...dat is juist mijn vraag