Vraag

• spawn666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:18
Mijn vraag
Ik heb een onkyo tx-nr656. Op de main HDMI out heb ik de tv aangesloten en HDMI 2 (sub) zit de beamer. Ik heb hdmi ingesteld dat beide dezelfde output geven. Als ik alleen naar de beamer wil kijken en de tv uit zet blijft de beamer nog een paar minuten werken, daarna valt het weg, no signal. Als ik de tv weer aan zet werkt het weer.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ik de tv los haar en de beamer op the main hdmi out zet werkt het wel. Maar snap niet waarom het wegvalt in de opstelling die ik wil.
Iemand ervaring met dit probleem?

Alle reacties

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:44

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Als jij ze omdraait gebeurt het dan andersom? Zo ja, dan lijkt de receiver te kijken of er iets actief is op de HDMI out (1)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:19
spawn666 schreef op maandag 6 april 2026 @ 18:35:
..., daarna valt het weg, no signal.
De bron en de receiver blijven wel de gehele tijd aan? TV uitzetten kan HDMI CEC doen besluiten om de receiver en/of aangesloten bronnen ook uit te schakelen. Geen bronnen is geen signaal... De beamer zal niet uit worden geschakeld, HDMI Sub Out heeft geen CEC. Denk niet dat dit het is, uitschakelen van andere apparatuur en daarmee gee signaal zou vrijwel direct moeten gebeuren na het uitzetten van de TV, niet pas na een paar minuten.

Als de beamer "no signal" aangeeft, wissel (kan via quick settings) de HDMI Out van Onkyo van "Main + Sub" naar alleen "Sub" (en eventueel weer terug). Die setting aanraken doet mogelijk iets met de handshake (indien HDMI CEC niet het issue is).

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 06-04-2026 20:59 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.