Vraag

• toyne
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:41
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een nieuwe telefoon
mijn huidige de s22+ heeft camera kuren en de oplaadkabel laat heel gemakkelijk los waardoor ik geregeld een niet opgeladen telefoon mee kan nemen.

was nu aan het kijken voor een samsung s24FE of s25FE.

echter zat ik met een paar vragen
1) is het oplaadkabel probleem (heb de telefoon its langer dan 3 jaar nu) een samsung ding of hebben ze daar allemaal last van.
2) afgelopen zomer gingen we met nieuwe auto naar frankrij. voor het eerst ook eens telefoon eraan gekoppeld en spotify en google maps aan. Nu werd de s22 van mij en ook het model van mijn vrouw (s24) super warm en zeiden ze soms zelf we schakkelen uit vanwege warmte. was uiteindelijk wel op te lossen door de telefoon even onderin bij de airco te leggen maar toch.
is dit iets wat alle modellen hebben of ook een samsung dingetje?

Alle reacties

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Hoe vaak maak je de USB-C oplaadpoort schoon? Want bij elke telefoon gaat hier stof in ophopen waardoor de connector van de kabel niet goed vastklemt. Met tandenstoker voorzichtig schoonpulken, er komt verrassend veel stof uit.

Telefoon opladen + maps + Spotify op 4g/5g + scherm constant aan genereert behoorlijk veel hitte. Dat is voor veel telefoons pittig.

Volgens mij hebben de S22 en S24 een Exynos SOC, die konden wel behoorlijk warm worden. Ik verwacht dat een Snapdragon SOC het wat beter zal doen.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026 - 09-03-2026 Officieel 🪦🪦🪦

• toyne
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:41
hij is leeg dat had ik al geprobeert want kende ondertussen dat probleem. zie dat de snapdragen in de s26 zit maar die is wel iets aan de prijs voor een telefoon. vind richting 600 al wel veel laat staat 1000

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:52
toyne schreef op maandag 6 april 2026 @ 18:02:
mijn huidige de s22+ heeft camera kuren en de oplaadkabel laat heel gemakkelijk los waardoor ik geregeld een niet opgeladen telefoon mee kan nemen.

Is het oplaadkabel probleem (heb de telefoon its langer dan 3 jaar nu) een Samsung ding of hebben ze daar allemaal last van.
Je hebt toch ook wel andere oplaadkabels geprobeerd neem ik aan?
Ook is er nogal verschil hoe goed/makkelijk USB kabels passen is mijn ervaring.
USB kabels die niet goed (meer) passen naar mijn gevoel gebruik ik direct niet meer vanwege kans op beschadiging van de USB poort op lange duur.
Verloopjes zoals USB-C -Audio continu aangesloten laten is ook niet aan te raden.
toyne schreef op maandag 6 april 2026 @ 18:02:
afgelopen zomer gingen we met nieuwe auto naar frankrij. voor het eerst ook eens telefoon eraan gekoppeld en spotify en google maps aan. Nu werd de s22 van mij en ook het model van mijn vrouw (s24) super warm en zeiden ze soms zelf we schakkelen uit vanwege warmte. was uiteindelijk wel op te lossen door de telefoon even onderin bij de airco te leggen maar toch.
De meeste smartphones hebben een battery saver/energiebesparingsmodus, dat kan mogelijk al veel schelen?
Nieuwe Phones zijn snel zat.
Alleen bizar irritant is dat latere Android versies dan daarbij geforceerd dark mode aanzetten. :-(
Google: Android Battery Saver without dark mode