Solis S6-EH3P15K02-NV-YD-L geplaats, zekering valt uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• janjanssenenzo
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:59
Mijn vraag

Afgelopen weekend heb ik mijn Solis S6 omvormer opgehangen en in bedrijf gesteld. Quick setup doorlopen en het apparaat begon netjes energie te leveren. Nu is me echter de C25 zekering in de meterkast waar deze omvormer op aan is gesloten reeds 2x gesprongen in 24 uur tijd.

Qua capaciteit zit ik lang niet aan de 25 ampère. Eerste keer wekte ik zo`n 3000 watt op en de 2e keer zo`n 6500 watt. De omvormer verspreid dit netjes over de 3 fases.

Als ik naar de waarschuwingen kijk dan zie ik een 101 voorbij komen wat over voltage zou betekenen. Echter lijkt deze netjes rond de 230v te liggen op alle 3 de fases. Heeft iemand een idee waarom de zekering zou springen? Of wat ik kan nakijken om het probleem op te kunnen lossen?

Ik gebruik overigens de standaard meegeleverde CT meter van Eastron. Deze zit feitelijk op dezelfde zekering dus die zou ook eventueel het probleem kunnen veroorzaken,,,,

Alle reacties

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Overvoltage, maar wel rond de 230volt? Kan je eens kijken of de NUL goed vast is aangesloten en geen slecht contact maakt?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43
Is het een c25 aardlekautomaat?

Deze heeft natuurlijk 2 compleet ongerelateerde uitschakelmechanismen in 1.

Sommige geven aan of ze op overstroom of aardlek gegaan zijn. Op aardlek is veel waarschijnlijker.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• janjanssenenzo
C25 is geen aardlekautomaat, elektricien heeft een losse aardlek geplaatst en daarna de C25 automaat. Ik heb inmiddels de Eastron CT meter even volledig afgekoppeld om zeker te zijn dat deze geen sluiting maakt. Ik zal de NUL draden nog eens goed nalopen maar ben er vrijwel zeker van dat wat ik eb vastgezet gisteren ook goed zit. De elektricien zou natuurlijk een fout gemaakt kunnen hebben in de meterkast...

Hierbij de grafiek echter is deze data per 5 minuten dus kan niet exact het moment zelf laten zien ben ik bang..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-hm5nyvib70EYkEHGBNhOOvC3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JYqxWGM5v3jh5mJccUgg59qv.jpg?f=fotoalbum_large

• janjanssenenzo
Misschien een hele stomme maar de ferrietringen heb ik niet geplaatst. Zou dit een ding kunnen zijn? Ik dacht namelijk dat je deze alleen deed plaatsing indien je last hebt van storingen op bv wifi signaal...

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Ferrietringen maken niets uit. Ze gaan alleen hoog frequent signaal tegen, en dat is hier zeker niet de oorzaak.

Hoeveel wekt het overigens op dit moment op, nu de zon flink schijnt?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• janjanssenenzo
7000 watt ongeveer op de top. NO/ZW opstelling. Ligt 10000wp op het dak maar niet op de meest gunstige positie.
Pagina: 1