Samsung Solar afstandsbediening - koppeling met Samsung TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mijn vraag

De samsung AB kan zowel met bluetooth als met infrarood communiceren
De BT koppeling met de TV is echter niet stabiel. Als ik 'm koppel is de verbinding na heel korte tijd verbroken en valt de verbinding weer terug op IR

Deze AB is nu al 2 keer vervangen geweest. De eerste keer na uitgebreid whatsapp contact met Samsung, waarbij o.a. de tv een factory reset gehad heeft. De 2de keer heb ik een nieuwe aangekocht via de oorspronkelijke tv verkoper.

Relevante software en hardware die ik gebruik
AB: Samsung "solar remote" modelnr. BN59-01385B
TV: Samsung QE65QN95B (aankoop datum jan. 2023). Dit is een TV met een oneconnect box.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Andere BT devices die aan de TV gekoppeld zijn werken feilloos. Een koptelefoon en een Apple magic keyboard. De AB is echter een separaat ding die niet als BT device als input device in de TV device list staat.

Als ik de AB in pairing mode zet krijg ik een verbing met de TV, en dan werkt het in eerste instantie ook via RF / BT (TV kan bediend worden ook met de hand voor de IR led), maar die BT koppeling is na korte tijd dus weer verbroken.

Gedurende die pairing tijd is de AB ook in een smartphone bluetooth scan zichtbaar als 'Smart Control 2016" met een gamecontroller logo. Probeer ik 'm aan de telefoon te koppelen, dan zegt de telefoon na een poosje "couldnt connect".

Terwijl ik dit aan het typen ben doe ik nog eens een google en kom op dit topic terecht:
https://www.reddit.com/r/...f8/i_cant_pair_my_remote/
Daar staan wat dingen in die ik ga proberen..

Alle reacties

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Update: Een samsung wil niet , maar een Iphone wil WEL koppelen met de Samsung AB. Dus nu heb ik de koppelen-en-vergeten truuk kunnen doen, en de AB nogmaals gekoppeld met de TV. Hopelijk blijft het nu wel werken.
Ik rapporteer hier, misschien hebben anderen nog iets aan dit topic.