Storing in geluid Windows 11 laptop

Pagina: 1
Acties:

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20:44
Ik heb wederom een vervelende storing in het geluid van mijn vrij nieuwe Lenovo LOQ laptop.
Het betreft een Lenovo LOQ 17IRX10 83JH0064MH. Met dezelfde storing heb ik hem al een keer retour gezonden voor reparatie. Daar hebben ze het moederboard vervangen. Ik heb een beetje het idee dat dat de standaardoplossing is voor probleemgevallen en dat ze niet verder hebben gekeken.

Het probleem was na reparatie een tijdje weg en komt nu weer volop voor.

In dit filmpje wat ik gemaakt heb kan je het duidelijk horen: YouTube: defect geluid.

Dit probleem komt enkel voor als ik het geluid over de speakers afspeel. Niet als ik een bluetooth koptelefoon gebruik.

Iemand ervaring hier mee? Dit is al de 2e Windows 11 laptop die het probleem heeft. Bij de eerste (AOC) heb ik na 3 reparaties het geld teruggekregen. De 20+ jaar hiervoor nooit dit soort problemen gehad.

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:24
Probeer uit te sluiten of het een hardware probleem is door een bootable Linux op te starten en kijk of het nog steeds stoort.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

Meestal is dit soort geluid een indicatie van iets dat het systeem blokkeert op systeemniveau. Bijvoorbeeld een crash van een programma. Kijk in de event viewer (eventvwr.msc) welke fouten je ziet. Je kan ook op crashdumpbestanden controleren met Nirsoft Bluescreenview.

Als het bij verschillende hardware voorkomt is de kans aanwezig dat het een softwareprobleem is. Of er dat er toch een apparaat wordt hergebruikt. Denk aan een muis, USB stick, etc.

Wat is de output van dism /online /get-drivers op de command line? Open een command prompt als Administrator: Windows-toets + S, typ cmd, rechtermuisknop op Opdrachtprompt > Als administrator uitvoeren. Dat geeft een lijst van aanwezige drivers.

Heb je niet-Windows software geïnstalleerd die geluidinstellingen doet?

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20:44
Dank voor de tips. Linux ben ik niet voornemens om te installeren. De rest zal ik komende week eens uitproberen.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:39

franssie

Save the albatross

@Retrospect wat @Hell-Slave bedoeld is, download een recente linux (Ubuntu, Mint) en brand deze op een USB stick. Die images bevatten namelijk een bootable filessysteem >>> Je hoeft dus niets te installeren op je hardware, het draait vanaf de USB stick.
Dat is ideaal om te testen of hardware (onder linux) wel goed werkt, en kan je weer iets uitsluiten.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar