voeding, classic vs thunderbird

Pagina: 1
Acties:

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:32
Hey,

Ik he dus nu een athlon classis, en wil maybe overstappen op een thunderbird (1400) met een msi k7pro, nu vroeg ik me af, aangezien vaak een 300 watt voeding aangeraden owrdt, welke van deze 2 meer gehuegen vreet, deze combi die ik nu hebt draait gewoon perfect, ook op m'n 250 watt voeding, maar zal die nieuwe dat ook draaien? Of vreet de nieuwe t-bird nog meer dan de classic (nog veel meer =)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Niet dat je erom vraagt, maar ik zeg het maar even.. jouw moederbord ondersteunt geen fsb van 133. Ga je je TB op 100 MHZ x 14 laten draaien ofzo?

Als ie het nu treket kan je natuurlijk altijd proberen of ie het met je TB 1400 ook doet. Als je last krijgt van spontane vastlopers/rebooten/etc. zou ja alsnog een 300+ Watt voeding kunnen kopen :)

• FFF
euuh wil niet lullig doen maar zo'n newbie ben ik ook weer niet :D

Natuurlijk ondersteund mijn mobo geen T-bird, d'r draait nu een classic op, en dus is het een slot-a mobo. Terwijl een TB een socket-a is. Verder ondersteund hij wel fsb tot 160 ofzo. Maar het gaat er mij om, of dus een TB+nieuw mobo, ook zal draaien op dezelfde voeding waar nu m'n classic op draait.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

waarschijnlek wel :)
als je er niet te veel andere dingen instopt, zoals een gforce en meerdere hd's/cd-rom spelers :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 18:04 schreef Pollewob het volgende:
Niet dat je erom vraagt, maar ik zeg het maar even.. jouw moederbord ondersteunt geen fsb van 133. Ga je je TB op 100 MHZ x 14 laten draaien ofzo?

Als ie het nu treket kan je natuurlijk altijd proberen of ie het met je TB 1400 ook doet. Als je last krijgt van spontane vastlopers/rebooten/etc. zou ja alsnog een 300+ Watt voeding kunnen kopen :)
:? Waar heb je het over..
Het is een mobo met een slot a
daar passen sowieso geen socket a in..

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
chucky666 heeft het denk ik over die K7 Pro, die FF wil gaan gebruiken icm met een Athlon 1400.
Dat gaat idd niet.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• FFF
Op donderdag 20 september 2001 19:14 schreef RAILGUNNER het volgende:
chucky666 heeft het denk ik over die K7 Pro, die FF wil gaan gebruiken icm met een Athlon 1400.
Dat gaat idd niet.
Waarom gaat dat niet? vreet die zoveel voeding meer?

Voor de duidelijkheid:

Ik heb nu:

MSIk7pro
athlon (classic) 600
pc133 geheugen
Geforce 1 ddr
Maxtor 30 GB
cd-rom (48x)
lite-on brander (12x)

Ik wil met dezelfde kast + voeding, naar een zelfde pc maar dan met een

MSI K& turbo
Athlon (TB) 1200/1400
pc133 geheugen
Geforce 1 ddr
maxtor 30 GB
cd-rom (48x)
lite-on brander (12x)

Het probleem is echter dat een 250 watt voeding nogal gering blijkt te zijn voor een athlon, maard at was voor me classic ook al, ik heb nu totaal geen probz, en de zaak draait erg goed en stabiel, 'Heb er weleens nog een HD bij gehangen etc.

Dus daarom vraag ik me af, of ik dezelfde voeding en kast zou kunnen blijven behouden bij deze upgrade.

Het is tijdelijk natuurlijk, daarna moet me classic server worden :D

Verwijderd

nee dat gaat niet omdat daar een KT133 chipset op zit en je moet officieel een KT133a chipset hebben voor 133mhz busspeeds.. volgens mij onzin want die msi's gaan sowieso tot 143mhz maar goed :)

als je een nieuw mobo koopt, koop dan die ECS met sis chipset (ECS K7S5A (ECS wordt ook wel elitegroup systems genoemd), kost minder dan 200 piek.. kan DDR geheugen aan (leuk voor toekomst) en wordt op 1001 reviews perfect getest, beter dan KT133.. bijna evengoed als KT266, bovendien is ECS grootste mobofrabrikant ter wereld.

http://www.tweakers.net/pricewatch/19530

http://www.tweakers.net/nieuws/18101?highlight=ecs

---
O ja, FFF speel je trouwens nog steeds UT? (ich bin koetje van cow clan :P)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

zoals ik al eerder zij: meschien
maar ik zie nu pas dat je ook een gforce 1 hebt :)
je kan het altijd proberen,lukt het niet kan je altijd nog een andere voeding erin gooien :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• FFF
Op donderdag 20 september 2001 20:05 schreef B0nenMaN het volgende:
nee dat gaat niet omdat daar een KT133 chipset op zit en je moet officieel een KT133a chipset hebben voor 133mhz busspeeds.. volgens mij onzin want die msi's gaan sowieso tot 143mhz maar goed :)

als je een nieuw mobo koopt, koop dan die ECS met sis chipset (ECS K7S5A (ECS wordt ook wel elitegroup systems genoemd), kost minder dan 200 piek.. kan DDR geheugen aan (leuk voor toekomst) en wordt op 1001 reviews perfect getest, beter dan KT133.. bijna evengoed als KT266, bovendien is ECS grootste mobofrabrikant ter wereld.

http://www.tweakers.net/pricewatch/19530

http://www.tweakers.net/nieuws/18101?highlight=ecs

---
O ja, FFF speel je trouwens nog steeds UT? (ich bin koetje van cow clan :P)
Bedankt zal eens naar dat mobo kijken :D, leuk een oude clan m8 :D

Heb nog veel clans gehad, nu inactive.

Maar goed, ik dnek dat ik het binnekort maar eens ga proberen. En ik zal dat mobo eens bekijken, voor die prijs, is het zeker een goede tip :D
Pagina: 1