Aardlekautomaat laadpaal schakelt uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TijsN90
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 05-04 18:57
Aardlekautomaat laadpaal schakelt uit
Na de montage van onze laadpaal (Wallbox Pulsar Max 1 fase) blijven wij kampen met uitvallende aardlekautomaten en aardlekschakelaars. In verband met de storing zijn alle elementen vervangen (groep, kabel en paal zelf). Nog steeds blijft het probleem bestaan dat er een storing komt in de meterkast. Altijd de aardlekautomaat van de paal en soms ook een andere aardlekschakelaar.

De groep is een Eti 1P+N B25A 30mA. De andere aardlekschakelaar die reageert in de meterkast is een 30mA ABB maar hier zit de paal niet achter dus ik begrijp niet op welke waarde deze op de groep van de laadpaal kan reageren. De paal heeft nog niet op meer dan 20A geladen maar het vermogen lijkt niet het probleem te zijn. Kabel is nog geen 4 meter lang en 4mm2.

Het probleem ontstaat zowel tijdens het laden als op momenten dat de auto er niet eens aan hangt.

Ik weet niet meer wat ik nog kan doen. Is er iemand die weet in welke richting ik het beste kan zoeken?

Alle reacties

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:05
Is je aarding wel goed? Hebben ze de aarding al nagemeten?

• TijsN90
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 05-04 18:57
Ga ik dinsdag gelijk navragen. Bedankt voor de tip

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Misschien handig om te vermelden of de paal binnen in een garage hangt if in de open lucht? En zit er een (vaste) kabel aan die mogelijk een defect heeft?

[ Voor 25% gewijzigd door fsfikke op 05-04-2026 19:06 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl