wat is beste stream voor usb?

Pagina: 1
Acties:
  • 580 views

• Goodi
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:00

Goodi

Erare Humanum est

Topicstarter
Ik ben in bezit van een receiver, Onkyo H-TR558, en die hebben normaal een usb ingang op het front panel, laat het nu zo zijn dat datgene bij mijn receiver ontbreekt.
Ben nu op zoek, of ik op frontpanel: aux input/line in, een ander toestel kan aansluiten dat een usb ingang heeft om muziek alzo te kunnen afspelen, wat heb ik dan nodig voor een goed geluid?
Op de Onkyo zijn momenteel mijn Biolab speakers aangesloten van 120watt.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Goodi schreef op zondag 5 april 2026 @ 13:00:
Ik ben in bezit van een receiver, Onkyo H-TR558, en die hebben normaal een usb ingang op het front panel, laat het nu zo zijn dat datgene bij mijn receiver ontbreekt.
Elke handleiding, spec sheet of review die ik lees van de HT-R558 benoemt een USB poort. Ontbreekt deze ingang echt of heb je geen HT-R558 maar een HT-R538 zoals je noemde in aansluiten AV receiver?
Ben nu op zoek, of ik op frontpanel: aux input/line in, een ander toestel kan aansluiten dat een usb ingang heeft om muziek alzo te kunnen afspelen, wat heb ik dan nodig voor een goed geluid?
Wat heb je zelf al gevonden? Wat is het eventuele budget?

Genoemde Onkyo is aan de leeftijd, in plaats van een USB to RCA bron/device (afhankelijk van prijs en/of gebruiksgemak) zou je ook de HT-R538 weg kunnen doen en een receiver kopen met Front USB. Zou ik wel Onkyo uit dit tijdperk links laten liggen, tijdperk van HDMI board- en DTS chip issues.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Goodi

Goodi

Erare Humanum est

Topicstarter
Klopt, mijn foutje , het is een 538 ipv 558 .

Welke zou je bvb voorstellen om aan te schaffen?
Kan ik in plaats van een receiver ook gaan voor een versterker, met daarop een DAB+ tuner met een usb op om vanaf daar te streamen?

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Goodi schreef op zondag 5 april 2026 @ 14:15:
Kan ik in plaats van een receiver ook gaan voor een versterker,
Wat voor versterker bedoel je? Stereo (versus surround wat je nu hebt) of een eindversterker?
met daarop een DAB+ tuner met een usb op om vanaf daar te streamen?
Let dat DAB+ binnenshuis niet zaligmakend is. Netwerk (bedraad of wireless) voor internetradio is stabieler.

Verder snap ik de vraag niet helemaal. Als een dergelijke device (versterker + DAB+ + USB) aan je wensen en eisen voldoet, wat is dan de twijfel? Of bedoel je een DAB+ met USB als los device/bron?

• Goodi

Goodi

Erare Humanum est

Topicstarter
ja idd, een DAB+ met USB los, maar mag dan ook internet radio zijn via wifi hoor, maar hoofdzaak is dus het beluisteren van muziek via USB.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-04 17:04
En wat heb je zelf al gevonden? We kunnen wel als een gek versterkers gaan voorstellen, maar misschien is het handiger als je iets meer informatie biedt:
- Wat is je budget?
- Welke merken/types overweeg je?
- Waar moet het allemaal op aangesloten worden/mee werken?
Met antwoord op deze vragen kunnen we iets gerichter werken.

• Goodi

Goodi

Erare Humanum est

Topicstarter
Ik wil iets in mid range segment zeg maar.
Merk en types spelen geen rol voor mij.
Aansluiting? Ik dacht, indien mogelijk, een versterker, dan die wifi tuner er bij met uiteraard usb ingang voor men stick.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En waarom perse vanaf usb stick? Lijkt me wat omslachtig. Waar heb je je muziek staan en waarom niet gewoon streaming?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Goodi

Goodi

Erare Humanum est

Topicstarter
Ik heb een grote collectie jazz op mijn pc staan, en wil het nu in de huiskamer afspelen, want op de pc klinkt dat niet zo goed, dus dacht ik dat het best was om dat op een stick te zetten om dan af te spelen, of zijn er nog andere mogelijkheden in streamingland?

Ik kwam nu dit tegen, alles in 1, handig en goedkoop, maar of dat goed zal klinken??
https://www.maxiaxi.com/r...YHPKFxQFB7T-pZ3EM9N23YwHg

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah, dus jouw probleem is dat je niet weet hoe je muziek vanaf je pc naar je receiver krijgt. En je receiver dat ook niet ondersteunt.

Protip: zoek naar een reciever met streaming mogelijkheden en dlna (doen ze vrijwel allemaal) en dan een dlna server op je pc draaien. Ofzo.

Maar misschien moet je je eerst eens verdiepen in allerlei technieken en wat ze precies doen en hoe ze werken. Want nu bedenk je zelf een oplossing terwijl je je eigen probleem niet eens echt snapt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Goodi schreef op zondag 5 april 2026 @ 17:19:
Ik kwam nu dit tegen, alles in 1, handig en goedkoop, maar of dat goed zal klinken??
https://www.maxiaxi.com/r...YHPKFxQFB7T-pZ3EM9N23YwHg
Die heeft geen DAB+ (of internetradio). Verder geen ervaring met het product, maar prijs vs kwantiteit/specs doen mij niet veel verwachten.

Andere optie, Audizio Adria DAB tuner die je aansluit op de huidige Onkyo. DAB+, internetradio én USB ingang. Helaas geen netwerkaansluiting om als speler te dienen voor als je je PC als server zou gebruiken. Mogelijk is er een apparaat met ook die connectie (dus naast DAB+, internetradio en USB). Kijkende naar de prijs van dit apparaat blijf ik erbij dat een "nieuwe" tweedehands receiver mogelijk een betere optie is. Eentje met USB, internetradio én mogelijkheid tot DLNA.

Er zijn genoeg opties. Welke de beste is is persoonlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 05-04-2026 17:56 ]

• Goodi

Goodi

Erare Humanum est

Topicstarter
Als ik deze zoektocht door Google haal "receiver met internet radio + usb" dan krijg ik weinig hits, en zit er nooit een usb op??
tips?

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Goodi schreef op zondag 5 april 2026 @ 19:09:
Als ik deze zoektocht door Google haal "receiver met internet radio + usb" dan krijg ik weinig hits, en zit er nooit een usb op??
tips?
Netwerkaansluiting (internetradio) en USB is iets wat mijn Google op het gros van de receivers tegen komt. Wat is het budget? Mogelijk is zoeken op Marktplaats naar "receiver" met je budget makkelijker, meteen zicht op wat er beschikbaar is en ook zichtbaar of er USB en/of netwerk aanwezig is.

• Goodi

Goodi

Erare Humanum est

Topicstarter
ik zou het rond een 250€ max willen houden

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik neem aan dat de DAC van de Onkyo zelf nog prima is, in dat geval kan je toch gewoon optisch gebruiken? Mijn hoofd gaat direct naar een hifiberry ofzo, maar afhankelijk van wat je handig vind zijn er veel goedkopere opties natuurlijk.

Streamen kan op heel veel manieren natuurlijk, eventueel is een plex setup ook vrij makkelijk ofzo. Of een chromecast ofzo.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:21
Staat de PC in de buurt van de receiver?
Zo ja, dan is een snoertje van uitgang geluidskaart naar ingang receiver genoeg.
Misschien wel wat omslachtig afspelen, maar dat is afspelen vanaf USB meestal ook.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Goodi

Goodi

Erare Humanum est

Topicstarter
Wolfboy schreef op zondag 5 april 2026 @ 20:26:
Ik neem aan dat de DAC van de Onkyo zelf nog prima is, in dat geval kan je toch gewoon optisch gebruiken? Mijn hoofd gaat direct naar een hifiberry ofzo, maar afhankelijk van wat je handig vind zijn er veel goedkopere opties natuurlijk.

Streamen kan op heel veel manieren natuurlijk, eventueel is een plex setup ook vrij makkelijk ofzo. Of een chromecast ofzo.
Sorry wolfboy maar ben een noob op dit vlak, dus begrijp je advies niet.
Uiteindelijk wil ik het zo simpel en goedkoop mogelijk houden.

• Goodi

Goodi

Erare Humanum est

Topicstarter
JukeboxBill schreef op zondag 5 april 2026 @ 20:32:
Staat de PC in de buurt van de receiver?
Zo ja, dan is een snoertje van uitgang geluidskaart naar ingang receiver genoeg.
Misschien wel wat omslachtig afspelen, maar dat is afspelen vanaf USB meestal ook.
pc staat in men bureau, dat is geschat een metertje of 8 a 10

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Goodi schreef op zondag 5 april 2026 @ 20:20:
ik zou het rond een 250€ max willen houden
Bijvoorbeeld (!) een Denon X2400H, of serie lager maar nieuwer een Denon X1600H (die is er ook met DAB+). Puur wat ik onder de 250 euro even snel op Marktplaats tegen kwam. Ga je nog ouder kan je mogelijk weer een serie hoger uitkomen. Alhoewel oudere modellen nog steeds nieuwer dan jouw Onkyo en met USB en netwerk. Nogmaals, voorbeelden, van een Denon fanboy. Maar merken als Yamaha, Pioneer, Marantz, etc zijn er ook nog.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 05-04-2026 21:05 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:21

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik moet zeggen dat het niveau van dit topic wel erg laag is.. het is verstandig je eerst even in te lezen in de materie en dan een correct topic te starten, bijvoorbeeld in het koopadvies-subforum.

Geef dan wel duidelijk aan wat je zoekt en wat je vooral zelf hebt gevonden. Enkel droppen van vragen zorgt doorgaans voor een relatief snel doodbloedend topic.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.