Vraag

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Er wordt hier volgende maand 60m2 aan vloerverwarming gelegd als hoofdverwarming verdeeld over 7 groepen. Er is ook vloerverwarming in de badkamer die nu met een RTL ventiel zit aangesloten maar deze wil ik ook op de verdeler hebben.

Ik heb een Intergas HRE 36/30 als ketel, 2 jaar oud. Ik stook op dit moment ook al op vrij lage temperatuur(45gr) met convector putten en ventilatoren. Ik heb verder boven nog wat radiatoren die vrijwel altijd dicht zijn.

De persoon die de vloerverwarming komt leggen zegt: neem een verdeler met pomp, anders krijg je misschien het water niet rond. Ik kan ook een kunststof verdeler met verwijderbare pomp doen, dan kan je hem altijd nog verwijderen.

Ik zelf zit er meer aan te denken om een open verdeler te nemen zodat al het vermogen van de ketel direct de vloer in kan zonder menging. Dat lijkt mij het meest efficiënte. Ook wil ik later nog een Intergas Xtend erbij hangen, omdat de ketel nu op z’n laagste vermogen waarschijnlijk nog teveel power heeft.

Graag jullie mening, gaat de pomp van de ketel het zelf prima rond krijgen of moet ik toch een mengverdeler aanschaffen? Of zijn er nog betere alternatieven.