UHoo Caeli

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:09
Ik heb al een aantal jaar een luchtkwaliteitsmonitor van Uhoo. Ooit eens gedoe mee gehad, mail gestuurd, vlot opgelost met vriendelijke klantenservice.
Nu kreeg ik een mail dat ze een nieuw type hadden en dat die in pre-order besteld kon worden met korting: https://getuhoo.com
dat heb ik gedaan in november. In januari mailde ik wanneer ik het nieuwe apparaat kon verwachten en kreeg ik een mail terug dat dat in februari werd.
Vorige week mailde ik dat ik me afvroeg of er nog wat ging komen, krijg ik mail terug dat het Mei wordt.
Ze nemen volgens de website nog steeds pre-orders aan. Ik weet niet hoe lang pre-order processen normaal duren maar vanaf november tot nu is wat lang.

Zijn er hier mensen die hier ook besteld hebben en tegen hetzelfde aanlopen?
Ik heb betaal met Paypal, ik zit eraan te denken mijn geld terug te vragen omdat ik vind dat het absurd lang duurt en daar niet echt een uitleg voor komt.
Maar het bedrijf bestaat al een tijd, ze reageren snel en vriendelijk op mail dus erg onbetrouwbaar vond ik het ook niet.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Alle reacties

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:09
en ik krijg net via mail deze aanvulling:
Hi NoHands,

Thanks for your message.

I have checked your order, and your shipment is indeed scheduled for February. We are happy to proceed with shipping this month; however, please note that units shipped now will not include the license for Matter integration. Matter license is required for integration with Apple Home, Google Home, Alexa, and SmartThings.

We are currently awaiting the official license from Matter. Once issued, each unique license number must be programmed into the device at the factory. Therefore, the Matter technology will not be usable on your device even though the internal hardware is already present.

If you are ok with proceeding without Matter support, please let us know and we will schedule your shipment. If you prefer to have Matter support, I would suggest giving Matter a bit more time to issue the license so we can program it into the device and ship you the product with all the technologies and licenses available for use.

Let us know if you have other questions. We'd be happy to help.

Regards,
Klinkt dat als geloofwaardig?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is meer een onderwerp voor Smarthome, ik verplaats het topic dan ook die kant op.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Elk matter-apparaat heeft inderdaad een unieke code die zowel in de software zit ingebakken als op de buitenkant staat met een QR-code. Ik kan me voorstellen dat het erg lastig is om dat later toe te voegen als het apparaat al verstuurd is. Het klinkt alsof ze zich een beetje verkeken hebben op het proces en te laat met de certificatie begonnen zijn.

Als je matter-ondersteuning belangrijk vindt en specifiek deze sensor wil hebben, dan moet je wachten. Je kunt ook een andere sensor overwegen. Ik weet niet of je al vast zit in een bepaald ecosysteem? Deze Caeli lijkt heel goed en uitgebreid, maar sommige waardes lijken mij nutteloos. Ook wil je niet elke indicator op dezelfde plek in huis meten, waardoor een alles-in-een apparaat vaak onhandig is. En bepaalde beschrijvingen bij dingen die ze meten vind ik ook een beetje meh. Hierbij mijn reactie bij elke meetwaarde die staat bij See what you breath with uHoo Caeli
Sleep Better TEMPERATURE
Prima om te meten. Natuurlijk niet alleen relevant bij slaap.
Avoid Allergies DUST PM 2.5
Fijnstof is een belangrijke om te meten in ruimtes waar gekookt wordt. Zelf stuur ik mijn mechanische ventilatie aan op basis van fijnstofmetingen in de (open) keuken. Om dit 1 op 1 te koppelen aan allergiën is vreemd, hiermee wekken ze de schijn dat je bij hoge waardes minder frisse buitenlucht in je huis moet laten als je bijvoorbeeld hooikoorts hebt. Maar als je hoge waardes hebt doordat je iets staat te bakken heeft dat 0,0 met allergieën te maken en moet je juist extra gaan ventileren.
Block Fumes NITROGEN DIOXIDE
Kan relevant zijn als je op gas kookt. Maar bij het koken vliegen de fijnstofwaardes sowieso al omhoog (óók bij inductie en overen / airfriers), dus het is handiger om die als indicatie voor je ventilatiebehoefte te pakken i.p.v. stikstofoxide. Wil je weten wat de luchtkwaliteit buiten is qua stikstofoxide, dan kun je beter af gaan op waardes van (professionele) buitenstations, i.p.v. van het af proberen te leiden van wat je binnenshuis meet
Lessen Fatigue CARBON MONOXIDE
Onnodig. Als je koolstofmonoxide in huis verhoogd is wil je meteen een luid alarm van een CO-melder, iedereen naar buiten en ramen en deuren open. Je hebt dan een verbrandingstoestel dat niet goed functioneert.
Minimize Headaches AIR PRESSURE
Luchtdruk is leuk om het weer een beetje te voorspellen. En kan soms gebruikt worden bij het nauwkeuriger meten door andere sensoren. Maar dat je zelf invloed hebt op de luchtdruk en zo minder hoofdpijn hebt? Hoe zien ze dat voor zich, dat je met een industriële installatie je huis enigzins vacuum probeert te zuigen of zo? Plaatsnemen in je eigen hyperbarekamer? :P
Prevent Molds RELATIVE HUMIDITY
Nuttig, heeft te maken met voldoende ventileren én stoken.
Sharper Focus CARBON DIOXIDE
in verblijfsruimtes de belangrijkste indicatie om te ventileren (na fijnstof in de keuken)
Limit Chemicals VOCS
Deze vliegt omhoog als je gloednieuwe meubels uit het plastic haalt, of als je gaat verven, met alcohol/spiritus etc bezig bent. Maar dat weet je zonder sensor ook wel. Niet echt nuttig.
Alleviate Irritations OZONE
Ozon komt van buiten, als je geen ioniserende dingen in huis gebruikt. Tegen ozon van buiten doe je weinig, dus hoe je die irritations gaat alleviaten weet ik niet. Ozon kun je ook het best bij professionele externe meetstations ophalen.
Preempt Mold Growth MOLD INDEX
Deactivate Viruses VIRUS INDEX
Geen echte sensoren, maar lijken me afgeleiden van de relatieve luchtvochtigheid. Overbodig.

Samengevat raad ik voor een goede dekking, om voldoende te ventileren voor een gezond binnenklimaat, aan:
  • In elke verblijfsruimte CO2
  • Luchtvochtigheid in de badkamer
  • Fijnstof in de keuken
Temperatuur in elke kamer kan leuk zijn voor statistieken, of om je verwarming aan te sturen met Home Assistant of iets dergelijks.

Stikstofoxide, koolstofmonoxide , ozon, vocs en die mold en virus index zijn overbodig.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX