Beste medetweakers,
Aangezien ik vermoedelijk een kwestie heb die gaat uitmonden in een geschil houd ik deze hier graag tegen het licht om kennis van anderen te verkrijgen en om anderen in de toekomst te kunnen informeren hoe de kansen liggen.
De casus:
Ik heb onlangs een bundel van een laadpaal + een loadbalancing-apparaatje gekocht op webshop X. Deze bundel stond dus te koop als 1 product. Op webshop X staan geen aanvullende voorwaarden. Op de website zelf staat ook nog vermeld:
De laadpaal is zelf geïnstalleerd (kinderlijk eenvoudig), loadbalancing-module ongebruikt maar de bijbehorende app werkt niet soepel en naar verwachting. Dat is niet handig als je om 5 uur in de ochtend moet vertrekken. We zijn een aantal laadsessies verder maar zijn er inmiddels al behoorlijk klaar mee. Gevolg: Ik wil dit ding retourneren.
Tot mijn grote verbazing ontdek ik vervolgens de volgende alinea op het retourformulier van de website:
Aangezien de ervaring mij heeft geleerd dat het vooral helpt om mee te denken en kritisch te zijn richting rechtsbijstand ben ik benieuwd hoe mijn kansen hier liggen om 100% van het aankoopbedrag terug te kunnen krijgen?
Aangezien ik vermoedelijk een kwestie heb die gaat uitmonden in een geschil houd ik deze hier graag tegen het licht om kennis van anderen te verkrijgen en om anderen in de toekomst te kunnen informeren hoe de kansen liggen.
De casus:
Ik heb onlangs een bundel van een laadpaal + een loadbalancing-apparaatje gekocht op webshop X. Deze bundel stond dus te koop als 1 product. Op webshop X staan geen aanvullende voorwaarden. Op de website zelf staat ook nog vermeld:
Er vanuit gaande niet te hoeven retourneren heb ik dit retourformulier niet eerder bekeken.Ruilen en retourneren
X doet haar best alle producten op de website zo goed mogelijk aan u te tonen met foto's en toe te lichten met uitgebreide beschrijvingen. Elke order die we ontvangen wordt vervolgens met grote zorgvuldigheid verwerkt en verzonden. Mocht een product echter toch niet voldoen aan uw verwachting, dan bieden wij de mogelijkheid het aangeschafte product te ruilen of te retourneren.
Een bestelling mag u annuleren tot 14 dagen na ontvangst. Zonder opgave van reden. Wettelijk is deze periode 14 dagen.
Hierna heeft u nog eens 14 dagen om uw product retour te sturen. U ontvangt dan het volledige orderbedrag terug, inclusief verzendkosten. U betaalt alleen de kosten voor retour van huis naar webwinkel.
Maakt u gebruik van uw herroepingsrecht? Dan behoort u het product met alle geleverde toebehoren - indien redelijkerwijze mogelijk bovendien in originele staat en verpakking - aan X te retourneren. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via mailadres. Vul hiervoor eerst het onderstaande formulier in. Wij storten vervolgens het verschuldigde orderbedrag terug binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Download hier de ruil- en retourinstructies inclusief het retourformulier.
De laadpaal is zelf geïnstalleerd (kinderlijk eenvoudig), loadbalancing-module ongebruikt maar de bijbehorende app werkt niet soepel en naar verwachting. Dat is niet handig als je om 5 uur in de ochtend moet vertrekken. We zijn een aantal laadsessies verder maar zijn er inmiddels al behoorlijk klaar mee. Gevolg: Ik wil dit ding retourneren.
Tot mijn grote verbazing ontdek ik vervolgens de volgende alinea op het retourformulier van de website:
Hier heb ik niet eerder iets over vernomen. Een onaangename verrassing en het percentage is mijn ogen zeer hoog.Wat gebeurt er na ontvangst van uw teruggestuurde product?
Als wij uw teruggestuurde product ontvangen dan zullen we dit goed bekijken. Als het ongebruikt is en het product is nog verpakt in de originele verpakking dan zullen we u 100% van uw betaalde aankoopbedrag (inclusief de eventuele leveringskosten voor de heenzending) terugbetalen.
Is het product gebruikt of zit het niet meer in de originele verpakking?
In dat geval vergoeden we u 75% van uw aankoopbedrag (inclusief de eventuele leveringskosten voor de heenzending).
Aangezien de ervaring mij heeft geleerd dat het vooral helpt om mee te denken en kritisch te zijn richting rechtsbijstand ben ik benieuwd hoe mijn kansen hier liggen om 100% van het aankoopbedrag terug te kunnen krijgen?
PSN ID = Jorco