Zoek een 360mm AIO cpu koeler.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:10
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Ben op zoek naar een 360MM AIO. 360MM omdat deze het beste past in de behuizing die ik ga gebruiken.
Heb alleen een optie daarin voor 360mm of 280mm . (dat laatste ziet er natuurlijk niet uit)
Probleem is dat ik hem wil gebruiken onder linux. (cachyos)
Ik had liever er een gehad met een schermpje erop of die ene van asus met het gebogen LCD paneel.
uitvoering: ASUS ROG Ryuo IV SLC 360 ARGB
(ja snap dat die 300 euro kost)(aangezien er ook een gebogen venster in me behuizing zit)
Geld is opzicht het probleem niet. Kopen zou mogelijk zijn (betalen via klarna)
Heb zelf op dit moment maar een klein beetje ervaring met linux. Durf dan het ook niet aan om op dit moment voor een te gaan met LCD paneel. Software is vaak voor windows geschreven, en heb geen enkel idee hoe ik die dan moet gaan aansturen.
Dan koop ik er een, en dan kan ik er vrijwel niets mee onder cachyos.
Als iemand hier wat meer ervaring mee heeft dan hoor ik dit graag, welke prima zouden moeten kunnen werken onder linux.
En anders dan maar een d*m knipperde ARGB versie of zo.

Wat is je budget?
Ligt aan de oplossing. Voor een basis versie tot 150 euro. Voor een luxere versie mag die meer kosten.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb een MSI behuizing, Asus moederbord. Dacht in die omgeving te zoeken.
Misschien een nzxt of zo. Als daar iets mee te doen valt onder linux.
Goedkopere merken kijk ik liever niet naar, doet afbreuk aan de build.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Processor: AMD Ryzen 7 9800X3D
Moederbord: ROG Strix X670e-F gaming wifi.
Geheugen: 32GB DDR5, G.Skill Trident Z 6000Mhz CL30
Videokaart: ASUS PRIME Radeon RX 9070 XT OC 16GB
Processorkoeler: (momenteel lucht maar wil een 360mm AIO )
Casefans: In dit geval niet belangrijk (komen nieuwe van ALIexpress)
SSD/opslag: Samsung 990 PRO 2TB + 4TB
Behuizing: MSI MAG PANO 120R PZ (komt uit de USA)
Voeding: NZXT CORE C850 (moet ik nog aanschaffen
Besturingssysteem: Bedoeling is dat ik er cachy os (arch linux erop wil gaan draaien) (windows 11 is voor mij al een no go)

Omgeving is gewoon thuis.

Wil er ook nog een 34inch 3440 x 1440 monitor erop aansluiten.
PC gaat gebruikt worden voor high-end gaming.

Ik heb wel het een en het ander al bekeken. Maar het is toch moeilijk gebleken.
(je moet net het gene tegen komen wat je aanspreekt) (zo heb ik de ventilatoren van me vorige build ook van ali express gehaald. Vind die er toch beter uit zien dan het aanbod op de NL markt.
De MSI Core liquid E360 wil ik overigens niet.
Heb met de E240 versie recent al een build mee gedaan. (wil niet alles hetzelfde hebben)

Opties die zouden kunnen:

uitvoering: ASUS Prime LC 360 ARGB LCD
Heb alleen geen idee hoe ik die ga aansturen.

Ik wil geen corsair, hun software is veelste gesloten. En niet al hun producten ben ik fan van.

uitvoering: ASUS ROG Ryuo IV SLC 360 ARGB
Hoe ga je deze aansturen op linux. Drivers zijn daar niet.

uitvoering: MSI MAG Coreliquid A13 360 Zwart
(alleen niet zo`n heel mooie pomp blok.. Schijnt wel value for money te zijn.

Misschien deze:
uitvoering: ASUS Prime LC 360 ARGB
Alleen geen LCD helaas.

uitvoering: ASUS ROG Strix LC III 360 ARGB Zwart
Deze staat misschien beter bij het moederbord. Alleen die prijs voor alleen dat logo op dat blok. :+

[ Voor 24% gewijzigd door Robin4 op 05-04-2026 03:35 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Alle reacties

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:05
Wat wil je op het schermpje hebben? Filmpje / gif / afbeelding of live temperatuur monitoring? Sommige AIO's met schermpje hebben lokale opslag waardoor afbeeldingen bijvoorbeeld geen software nodig hebben om geactiveerd te worden zodra het op de AIO staat.

Of als geld toch geen probleem is dan uitvoering: TRYX Panorama ARGB 360mm AIO Zwart icm https://github.com/fadli0029/reed-tpse :P

• Opuske
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:47
Je schrijft "Goedkopere merken kijk ik liever niet naar, doet afbreuk aan de build." Om enkele zinnen verder te schrijven "Casefans: In dit geval niet belangrijk (komen nieuwe van ALIexpress)"

Vind ik wel een beetje raar maar ja wie ben ik.
In iede geval sommige van die goedkopere merken zoals thermalright of arctic outperformen de duurdere merken en zien er soms ook nog beter uit.
Die doen helemaal geen afbreuk aan je build.
Net zoals je alieexpress fannetjes dan ook niets afbreken dan.

Xbox Live : Doctor Wodka http://gotxbox.maykel.net/Gamer/Details/24

• Robin4
Miyazono schreef op zondag 5 april 2026 @ 10:12:
Wat wil je op het schermpje hebben? Filmpje / gif / afbeelding of live temperatuur monitoring? Sommige AIO's met schermpje hebben lokale opslag waardoor afbeeldingen bijvoorbeeld geen software nodig hebben om geactiveerd te worden zodra het op de AIO staat.

Of als geld toch geen probleem is dan uitvoering: TRYX Panorama ARGB 360mm AIO Zwart icm https://github.com/fadli0029/reed-tpse :P
Live monitoring zou ik wel het meest belangrijkste vinden.
Filmpje / gif / afbeelding is een leuke extra.

Sommige AIO's met schermpje hebben lokale opslag waardoor afbeeldingen bijvoorbeeld geen software nodig hebben om geactiveerd te worden zodra het op de AIO staat.

Heb je misschien een (klein) lijstje welke dat zijn? Heb namelijk geen idee waar ik naar moeten zoeken.

• Robin4
Opuske schreef op zondag 5 april 2026 @ 12:35:
Je schrijft "Goedkopere merken kijk ik liever niet naar, doet afbreuk aan de build." Om enkele zinnen verder te schrijven "Casefans: In dit geval niet belangrijk (komen nieuwe van ALIexpress)"

Vind ik wel een beetje raar maar ja wie ben ik.
In iede geval sommige van die goedkopere merken zoals thermalright of arctic outperformen de duurdere merken en zien er soms ook nog beter uit.
Die doen helemaal geen afbreuk aan je build.
Net zoals je alieexpress fannetjes dan ook niets afbreken dan.
Jij doet Aliexpress fans meteen in de mangel gooien of dat deze meteen zo slecht zijn.
Alleen omdat je waarschijnlijk `Aliexpress` leest en daar direct de conclusie aanhangt dat het slecht spul zou moeten zijn. Ja ik snap dat daar niet alles hoge kwaliteit is. Maar kan wel zelf met eigen ervaring zien of rommel is of niet. Je kan vaak dan ook gewoon eerst 1 fan laten opsturen en bekijken en zien of het wat is.

Alleen jammere van die goedkopere AIO setjes is vaak alleen al de slechtere looks.
Ik vind vaak ook die looks van de pomp blokken niet zo mooi..

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:05
Volgensmij werkt het schermpje op Thermalright AIO's zonder software. Dus eerst in een Windows VM de software installeren, afbeelding oid er op zetten. En dan zou het zonder de software onder Linux moeten werken. Live monitoring werkt bij elke AIO volgensmij echt alleen via software, dus dan zal je software moeten hebben die op Linux werkt. Kan officiele software zijn of community software zoals bij Tryx. Zou mij niet verbazen als er bij andere merken ook Linux alternatieven zijn gemaakt door de community.
Pagina: 1