Mediaspeler voor kodi/jellyfin

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ment0
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-04 20:01
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Apparaat om via de tv, jellyfin of kodi te kijken, via de meest gebruiksvriendelijke manier.

Wat is je budget?
Meer dan 200 euro zie ik als teveel

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb een 4k tv. Daarnaast (niet letterlijk) heb ik een NAS met wat tb aan mijn bluray backups in verschillende formaten en kwaliteiten. Ik heb op die nas (debian) een netwerkshare (nfs volgens mij). Daarnaast draait ook op die nas een jellyfin server. Ik zou graag een apparaat willen hebben, waarop ik de jellyfin client (of kodi, maar momenteel gaat mijn voorkeur naar jellyfin) kan draaien en welke ik met een afstandsbediening kan bedienen. Geen toetsenbord en muis. Het apparaat moet een gbit ethernet poort hebben en zoveel mogelijk formaten kunnen afspelen. Updateablity zou wel fijn zijn en bij voorkeur geen chinese android box, want die heb ik nu en (durf het niet te zeggen, maar draait nog android 6, dus wrs ben ik al jaren deel van een botnet :)) Wat wel redelijk belangrijk is, is dat als er een restart gedaan moet worden, dat alles opstart zoals het hoort. Ik wil mijn vriendin geen commandline mikmak moeten laten doen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Momenteel gebruiken we een beelink gt1, daar zou ik graag vanaf willen. Wij hebben ook een google tv chromecast, maar die hangt me een tikje te vaak vast in de netflix app (geen freeze, maar komt niet terug naar het hoofdmenu via de tv afstandsbediening en dan moet ik de chromecast remote app op mijn telefoon gebruiken).
Een nvidia shield zie ik vaker opkomen, maar ik zag ook dat de 2019 pro versie het beste moet zijn en dat vind ik wel kritisch met updates/nieuwe codecs etc.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat gebruiken jullie voor een vergelijkbare setup? Zijn er mensen die een linux pc met een universele afstandsbediening gebruiken?

Half vrijstaand, enkelsteens 1914 huis, 350+m2, +- 200m2 verwarmd. Gedeeltelijk hr++, dubbelglas en enkelglas. Quatt duo.

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:21
Jellyfin heeft een app op de tv. Als je server kan transcoden bijv met een intel arc a310, kan hij vrijwel alles afspelen, alleen audio is soms lastig met codecs in passthrough, want jellyfin kan alleen terugmixen naar stereo. Dus je soundbar moet het kunnen.

Mocht ik toch een formaat tegenkomen wat toch niet werkt heb ik een simpele media pc met windows en deze afstandsbediening.

https://www.amazon.com/W1...er-Learning/dp/B078NT49MJ

Kan de pc alleen niet aan zetten, verder is het top.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 04-04-2026 23:05 ]