WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Wel of niet Pcloud lifetime nemen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:06

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Mijn vraag
pcloud 5 Tb lifetime aanbieding is best een aardige aanbieding, denk ik
ik betaal nu stack, transferip, 10,88 per maand voor 1.2Tb
wat ik wel fijn vind is de android app stack instant upload ( automatische backup foto's enz.) en instant backup de handmatige versie. ( moment opname zegmaar)

Relevante software en hardware die ik gebruik
android en 1 apple ios laptops en desktop win11

Waar ik probeer achter te komen is:
1 kan Pcloud ook via een app op je mobiel automatisch backuppen van geslecteerde folders indien je aan de wifi zit?
redellijk zorgeloos als je niet steeds zelf hoeft na te denken het te activeren.
en is dit mirror of one way up? dus als je op je mobiel dingen weggooit verdwijnt dit ook in de cloudfolder?
of zoals bij Stack upload is one way. dus nadeel je moet in stack zelf even de bullshit verwijderen van zeg whatsapp en prijskaartjes foto's als herinnering. zelf ook even per jaar opschonen en uitfilteren wat je wilt houden. dan de folder leeg gooien en volgende jaar te laten backuppen.

Pcloud is tot 5 personen en in tegenstelling tot familyaccount office van win vrij te verdelen wie hoeveel krijgt van die 5Tb voor zover ik begrijp.

In hoeverre is synback te gebruiken als een vorm van cloud backup aansturing? of is hun eigen windows app voldoende uitgebreid om per folder(groep) te bepalen of het (one way) mirror is of puur backup?
one way mirror kan bij syncback zijn dat je er voor kiest dat de verschillen tussen pc en cloud opslag gelijk gemaakt worden aan de pc, dus alles wat niet op je pc staat zal worden verwijderd als je "ja" zegt op die actie.
En je kan per actieregel besluiten wel of niet verwijderen. vandaar dat synback een fijn control centrum is.

veel van transIP controlcentre en hun hosting dingen gebruik ik niet. (ik heb t puur voor cloud backup en cloud folders uit de tijd dat 1Tb gratis was bij inschrijving.

Tot slot ik denk dat 5TB /per maand betaald de lifetime kosten snel inhaalt.
600euro : stack 2Tb is 17,50/mnd => 43,75 euro/mnd
600/43,75= 13 maanden... dus na 1 jaar heb je het er al uit.
(5Tb is op de groei en als de overige familileden ( lees kinderen) meer nodig hebben later in hun leven kunnen ze zelf bij kopen.)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Alle reacties

• mrenkema
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-05 16:35
Ik zit hier ook aan te denken. Maar er zijn wel een aantal slechte reviews. Accounts die weg zijn. etc.
Ik vraag me ook af hoe een life-time account verder gaat als pCloud overgenomeen wordt.
Maw, zit er een soort zekerheid ingebakken in de voorwaarden. Dit kan ik nog niet goed vinden.
599 euro voor 5 Tb is wel heel aantrekkelijk.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Ik ben er maar voor gegaan.
Ik heb wat reviewers bekeken en
Op your eyes only encryptie.( kost extra) na kan je er erg veel mee. Het is niet alleen storage. De servers staan in luxemburg schijnt.

YouTube: pCloud Review 2025 | Lifetime Cloud Storage: Too Good to Be True?
YouTube: Best Cloud Storage 2026 Tier List — The REAL Winner Isn’t Who You Think

Nu alleen nog even uitvogelen hoe ik de familie setup t beste kan doen...
Maar daar heb ik een lifetime voor :+

[ Voor 15% gewijzigd door copykat op 08-04-2026 12:59 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Goed , ik zie geen algemeen Pcloud topic dus hark hier maar verder.
Ik merk een paar dingen op die ik op zijn minst vreemd vind.
1 backup: [/quote]pCloud backup allows you to backup your local important folders like Desktop, Documents, Downloads, Music, Pictures, and Videos, as well as the photos and videos from your mobile device to pCloud Drive, all changes will be backed up in real-time with the block-level transfer. You can restore files from older versions in up to 30 days or 1 year. If you delete a file from your backup, you will also delete it from your computer and pCloud. You can selectively restore your files.
Dat is op zn minst irritant. Als ik een Backup zou weg gooien omdat de structuur niet klopt jenst ie ook alles van mn source pc?
pCloud sync vs. backup, they have the below differences:

pCloud backup saves multiple versions of the file, and you can restore files to any version you keep. pCloud sync only keeps files up to date and creates only one copy of the files. You cannot use the synced file to restore to the previous state.
pCloud backup allows you to recover files for up to 30 days or 1 year while pCloud sync always keeps the latest version of the files, and permits you to restore files from Trash for up to 15 days if you deleted them.
pCloud backup is a one-way solution while pCloud sync is a two-way solution.
pCloud backup is dedicated to data preservation and recovery, which acts as a safety measure to safeguard your data against data loss. When pCloud sync focuses on collaboration, it enables you to access your files with up-to-date content among pCloud Drive and other devices connected to the same pCloud account.
Try pCloud backup if you just want to keep your files safe, or use pCloud sync if you have to collaborate with others to make files up to date.
[quote]
Dit klinkt goed maar hij is nu nog aan het uploaden en de windows map structuur is niet gelijk met mn source map structuur. subfolders zijn uit folders gehaald.
komt dit goed of heeft pcloud beperkingen in hoe diep de subfolder structuur kan?

• wjgboerma
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-06 16:39
Hi copycat,

Inmiddels ben jij een paar weekjes verder in je pCloud avontuur en ik ben benieuwd of je nog meer ervaringen te delen hebt.

Ik kwam in mijn zoektocht naar cloud storage bij deze posts terecht. Ik ben op zoek naar een laagdrempelige manier om back-ups van foto's, video's, belangrijke bestanden etc. te maken. Ik wil dit eigenlijk in een keer goed geregeld hebben voor zowel mijzelf en mijn vrouw, voor zowel smartphones als PC/laptop. Een beetje zoals dat nu gaat met mijn 10GB gratis Google Photo's storage. Ook mij lijkt het aantrekkelijk dit in een keer 'af te kopen' en het na eenmaal instellen zorgeloos werkt voor hele gezin. Plus, ik kan mijn ouders ook evt. een paar honderd GB toekennen zodat zij er ook gebruik van kunnen maken.

Ik heb natuurlijk de nodige reviews en informatie over pCloud bekekeken, maar ben benieuwd hoe het jou nu bevalt en of je het aanraadt ;)

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
wjgboerma schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 20:54:
Hi copycat,

Inmiddels ben jij een paar weekjes verder in je pCloud avontuur en ik ben benieuwd of je nog meer ervaringen te delen hebt.

knip

Ik heb natuurlijk de nodige reviews en informatie over pCloud bekekeken, maar ben benieuwd hoe het jou nu bevalt en of je het aanraadt ;)
Ben toevallig net bezig met OPNIEUW! het in te regelen. Belangrijk: de Backup modus is eigenlijk een syncronisatie modus met rewind van 30 dagen mogelijkheid! aka als je een map of file weg gooit in de Backup pccloud dan verwijder je hem óók op je pc! * copykat had gelukkig eerst een volledige beckup van t meeste gemaakt op mn nasserver.

ik had geprobeerd zaken in te delen volgens mijn idee en dacht owh ik begin even opnieuw. (Als je de Backup slider activeert en deactiveert later TIJDENS een upload of in een rust moment ( schijnt ook zo te werken.) dan zal met opnieuw activeren een nieuwe map gemaakt worden. dus backup en dan backup1.

dat is in mijn ogen een een beetje K>U>T> ik heb liever een master => slave mirror methode. Dit is pure mirror <=> ok een foutje kan je 30 dagen terug halen en met extra betalen 365 dagen maar dat is iets dat je iedereen goed moet vertellen. ( Ik hoop dat ze na mn opbouwende kritiek hier over nog een derde mogelijkheid maken. master slave mirror en een 30dagen rewind aan die kant. (Dus alleen upload doet files verwijderen.)

uiteraard kan je ook syncroniseren, delen enz. of een losse upload doen die geen connectie heeft met pclouds module.

Net even een testje gekeken en Syncback free kan naar de pcloud drive backuppen met bovenstaande modus. (bijv. elke week even opstarten of zo.)

ik denk dat ik mn syncbackfree zo ga inregelen dat hij elke week of zo automatisch opstart om een mirror backup te maken van mn desktop files. (2Tb) naar mn Nass. Dit is dan mij failsafe voor als pcloud vervelend gaat doen.

Op dit eh irritante dingetje na vind ik de web pagina vrij helder en overzichtelijk opgebouwd.

Supersnelle up/down dus video streamen gaat ook prima.

En de mobiel auto-upload is gelukkig wel beter beveiligd, (als je op pcloud mobiel backup foto's weg gooit die je niet wilt backuppen blijven ze bestaan op je mobiel. ( dus t kan wel ;-) )

je mobiel komt in "automatic upload"- folder als subfolder met de naam van je mobiel.

de mobiele pcloud app komt ook regelmatig met de melding "ik kan xGb vrijmaken" dus alles wat er gebackupped is denk ik. (instand backup is fotogemaakt upload zodra wifi is gevonden)

ik moet nog even goed lezen wat die "vrij maken modus is" ik denk niet zoals bij Google dat je per file kan bepalen of je t wel of niet verwijderd.

De desktop backup kan je via de pcloud drive module doen of zoals ik net melde via syncback-free die ook je nassen kan bereiken.

Ik had Trans-ip en die is uitgebreider in een manier dat dat meer voor mensen is die pagina's bouwen en zo. maar hun webpage is behoorlijk rudimentair.

totaal blij? nee er zitten een paar icky functies in die je veel problemen kunnen bezorgen. vooral die delete in pcloud => delete in source device vind ik echt een negatieve eigenschap.

Ik had liever dat in de cloud weggooien/ verplaatsen enz. een popup veroorzaakt met "zelfde actie in source device uitvoeren [ja/nee] "

Dan is Nee geen file actie op je desktop of mobiel of laptop.

wat wel erg handig zou kunnen zijn is gedeelte werkfolders any device accessable enzo.

• wjgboerma
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-06 16:39
Dank voor je uitgebreide uitleg en toelichting, wordt gewaardeerd!

Zo te horen zitten er nog wel wat haken en ogen aan en is het niet helemaal 'plug & play'. Ik denk dat ik eerst een gratis account aanmaak met 10 GB en ga 'rondklooien'. Het is een boel geld, maar als het op de lange termijn eenvoudig lijkt te werken voor mij en het gezin, is het wel de moeite waard. Maar dan moet het wel ontzorgen en niet juist voor extra grijze haren zorgen.

Zo te horen ben jij al iets meer thuis in dit soort zaken. Ik heb wel algemene IT-kennis, maar hierin ben ik niet echt thuis en heb ook nooit zelf een NAS o.i.d. opgezet. Ik ben gewoon verwend met hoe makkelijk ik (een deel van) mijn foto's nu backup met één vinkje in de Google-foto's-app. Maar de gratis 15GB opslag is gewoon te beperkt en als ik nu tot betalen over ga (waartoe ik zeker bereid ben), kies ik het liefst meteen voor een lange termijn oplossing. Voor 3 Euro p/m kan ik 200GB Google opslag nemen. Maar op termijn is ook dit niet genoeg en ook mijn vrouw (en kind als hij ouder is) en ouders kan ik hiermee helpen als ik pCloud neem i.p.v. me op Google richt.

Maargoed, eerst maar eens met een gratis account klooien voor ik de knoop door hak. Nogmaals dank voor je input en succes met jouw configuratie :henk

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Het is een goede deal, lifetime, en het is europees, snelle upload en evolving in userinterface. Maar denk goed na hoeveel je dan wilt hebben. 5Tb is vaak voor 4 mensen genoeg, voordeel is ten opzichte van zeg 365office is server in luxemburg. De 5Tb kan je oneven verdelen dus zeg 500gb voor iedereen en dan alle gezins docs en fotos op 1 account die je vervolgens deelt. Intenstelling tot office 365 die star 1TB per account heeft.

10Tb is misschien wat je later nodig hebt maar dan kan je beter "afsplitsen" en iemand een nieuw account laten nemen en dan delen op de gezamelijke interrese. (Fotos video)

Tussen door bijkopen is soms niet toevoegbaar bij oorspronkelijke keuze.Al leek t bij de laatste aanbieding wel zo te zijn.

Succes met "oefenen" met de 10gb 😀

Pagina: 1