Wel of niet Pcloud lifetime nemen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:24

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Mijn vraag
pcloud 5 Tb lifetime aanbieding is best een aardige aanbieding, denk ik
ik betaal nu stack, transferip, 10,88 per maand voor 1.2Tb
wat ik wel fijn vind is de android app stack instant upload ( automatische backup foto's enz.) en instant backup de handmatige versie. ( moment opname zegmaar)

Relevante software en hardware die ik gebruik
android en 1 apple ios laptops en desktop win11

Waar ik probeer achter te komen is:
1 kan Pcloud ook via een app op je mobiel automatisch backuppen van geslecteerde folders indien je aan de wifi zit?
redellijk zorgeloos als je niet steeds zelf hoeft na te denken het te activeren.
en is dit mirror of one way up? dus als je op je mobiel dingen weggooit verdwijnt dit ook in de cloudfolder?
of zoals bij Stack upload is one way. dus nadeel je moet in stack zelf even de bullshit verwijderen van zeg whatsapp en prijskaartjes foto's als herinnering. zelf ook even per jaar opschonen en uitfilteren wat je wilt houden. dan de folder leeg gooien en volgende jaar te laten backuppen.

Pcloud is tot 5 personen en in tegenstelling tot familyaccount office van win vrij te verdelen wie hoeveel krijgt van die 5Tb voor zover ik begrijp.

In hoeverre is synback te gebruiken als een vorm van cloud backup aansturing? of is hun eigen windows app voldoende uitgebreid om per folder(groep) te bepalen of het (one way) mirror is of puur backup?
one way mirror kan bij syncback zijn dat je er voor kiest dat de verschillen tussen pc en cloud opslag gelijk gemaakt worden aan de pc, dus alles wat niet op je pc staat zal worden verwijderd als je "ja" zegt op die actie.
En je kan per actieregel besluiten wel of niet verwijderen. vandaar dat synback een fijn control centrum is.

veel van transIP controlcentre en hun hosting dingen gebruik ik niet. (ik heb t puur voor cloud backup en cloud folders uit de tijd dat 1Tb gratis was bij inschrijving.

Tot slot ik denk dat 5TB /per maand betaald de lifetime kosten snel inhaalt.
600euro : stack 2Tb is 17,50/mnd => 43,75 euro/mnd
600/43,75= 13 maanden... dus na 1 jaar heb je het er al uit.
(5Tb is op de groei en als de overige familileden ( lees kinderen) meer nodig hebben later in hun leven kunnen ze zelf bij kopen.)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....