Wel of niet Pcloud lifetime nemen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Mijn vraag
pcloud 5 Tb lifetime aanbieding is best een aardige aanbieding, denk ik
ik betaal nu stack, transferip, 10,88 per maand voor 1.2Tb
wat ik wel fijn vind is de android app stack instant upload ( automatische backup foto's enz.) en instant backup de handmatige versie. ( moment opname zegmaar)

Relevante software en hardware die ik gebruik
android en 1 apple ios laptops en desktop win11

Waar ik probeer achter te komen is:
1 kan Pcloud ook via een app op je mobiel automatisch backuppen van geslecteerde folders indien je aan de wifi zit?
redellijk zorgeloos als je niet steeds zelf hoeft na te denken het te activeren.
en is dit mirror of one way up? dus als je op je mobiel dingen weggooit verdwijnt dit ook in de cloudfolder?
of zoals bij Stack upload is one way. dus nadeel je moet in stack zelf even de bullshit verwijderen van zeg whatsapp en prijskaartjes foto's als herinnering. zelf ook even per jaar opschonen en uitfilteren wat je wilt houden. dan de folder leeg gooien en volgende jaar te laten backuppen.

Pcloud is tot 5 personen en in tegenstelling tot familyaccount office van win vrij te verdelen wie hoeveel krijgt van die 5Tb voor zover ik begrijp.

In hoeverre is synback te gebruiken als een vorm van cloud backup aansturing? of is hun eigen windows app voldoende uitgebreid om per folder(groep) te bepalen of het (one way) mirror is of puur backup?
one way mirror kan bij syncback zijn dat je er voor kiest dat de verschillen tussen pc en cloud opslag gelijk gemaakt worden aan de pc, dus alles wat niet op je pc staat zal worden verwijderd als je "ja" zegt op die actie.
En je kan per actieregel besluiten wel of niet verwijderen. vandaar dat synback een fijn control centrum is.

veel van transIP controlcentre en hun hosting dingen gebruik ik niet. (ik heb t puur voor cloud backup en cloud folders uit de tijd dat 1Tb gratis was bij inschrijving.

Tot slot ik denk dat 5TB /per maand betaald de lifetime kosten snel inhaalt.
600euro : stack 2Tb is 17,50/mnd => 43,75 euro/mnd
600/43,75= 13 maanden... dus na 1 jaar heb je het er al uit.
(5Tb is op de groei en als de overige familileden ( lees kinderen) meer nodig hebben later in hun leven kunnen ze zelf bij kopen.)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Alle reacties

• mrenkema
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-05 16:25
Ik zit hier ook aan te denken. Maar er zijn wel een aantal slechte reviews. Accounts die weg zijn. etc.
Ik vraag me ook af hoe een life-time account verder gaat als pCloud overgenomeen wordt.
Maw, zit er een soort zekerheid ingebakken in de voorwaarden. Dit kan ik nog niet goed vinden.
599 euro voor 5 Tb is wel heel aantrekkelijk.

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Ik ben er maar voor gegaan.
Ik heb wat reviewers bekeken en
Op your eyes only encryptie.( kost extra) na kan je er erg veel mee. Het is niet alleen storage. De servers staan in luxemburg schijnt.

YouTube: pCloud Review 2025 | Lifetime Cloud Storage: Too Good to Be True?
YouTube: Best Cloud Storage 2026 Tier List — The REAL Winner Isn’t Who You Think

Nu alleen nog even uitvogelen hoe ik de familie setup t beste kan doen...
Maar daar heb ik een lifetime voor :+

[ Voor 15% gewijzigd door copykat op 08-04-2026 12:59 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Goed , ik zie geen algemeen Pcloud topic dus hark hier maar verder.
Ik merk een paar dingen op die ik op zijn minst vreemd vind.
1 backup: [/quote]pCloud backup allows you to backup your local important folders like Desktop, Documents, Downloads, Music, Pictures, and Videos, as well as the photos and videos from your mobile device to pCloud Drive, all changes will be backed up in real-time with the block-level transfer. You can restore files from older versions in up to 30 days or 1 year. If you delete a file from your backup, you will also delete it from your computer and pCloud. You can selectively restore your files.
Dat is op zn minst irritant. Als ik een Backup zou weg gooien omdat de structuur niet klopt jenst ie ook alles van mn source pc?
pCloud sync vs. backup, they have the below differences:

pCloud backup saves multiple versions of the file, and you can restore files to any version you keep. pCloud sync only keeps files up to date and creates only one copy of the files. You cannot use the synced file to restore to the previous state.
pCloud backup allows you to recover files for up to 30 days or 1 year while pCloud sync always keeps the latest version of the files, and permits you to restore files from Trash for up to 15 days if you deleted them.
pCloud backup is a one-way solution while pCloud sync is a two-way solution.
pCloud backup is dedicated to data preservation and recovery, which acts as a safety measure to safeguard your data against data loss. When pCloud sync focuses on collaboration, it enables you to access your files with up-to-date content among pCloud Drive and other devices connected to the same pCloud account.
Try pCloud backup if you just want to keep your files safe, or use pCloud sync if you have to collaborate with others to make files up to date.
[quote]
Dit klinkt goed maar hij is nu nog aan het uploaden en de windows map structuur is niet gelijk met mn source map structuur. subfolders zijn uit folders gehaald.
komt dit goed of heeft pcloud beperkingen in hoe diep de subfolder structuur kan?