• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:06
ik zoek nieuwe fronts en evt ook een center te vervanging van mijn jamo s608

momenteel kijk ik met name naar Dali en verschillende modellen van dit merk
ik heb een type in een hoger segment dan ik kijk van Dali beluisterd en de klankkleur spreekt mij enorm aan.

Budget : 1200
dit vind ik lastig. Want ik kan er ook voor kiezen om nu meer te besteden aan alleen fronts en doorsparen voor een center. In totaal wil ik wel 1500 uitgeven maar liever dan niet alleen fronts

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om muziek te luisteren en tv.
zelfs toen ik nog thuis woonde had ik het tv geluid al via de speakers en dat heb ik nog steeds zo ingesteld.wij kijken graag series en films.
De radio staat eigenlijk altijd wel aan als we thuis zijn.
Op rustige momenten ga ik er zelf lekker voorzitten om mooie nummer via Spotify te luisteren.

Daarbij denk ik ook om in de toekomst weer tidal oid te nemen

Wat heb ik nu als basis: Denon avr x3600
Jamo s608 bi amp aangesloten
Jamo center s60
Jamo sub 300
Jamo set zo'n 16 jaar geleden aangeschaft
Philips pus 8505 "the one" weet deze niet precies

Wat heb je zelf al gevonden:

Heel veel

Dali oberon7.
Uitlopend model dus voordelig in aanschaf en budget voor center en misschien zelfs ook meteen een platenspeler

Dali sonik7.
Opvolger van de oberon7. Maar kost dan wel €1500,-

Dali opticon6 mk2.
gebruikt via bv marktplaats

Daarbij heb ik ook nog de eis dat de Center niet hoger dan 17cm mag zijn ivm de tv kast

Dus bij de opticon6 kan niet de bijpassende center en zou ik voor bv de Oberon kunnen kiezen.

ik denk het zo wel een beetje te hebben samengevat

Alvast bedankt voor de tips en het meedenken.

Ik sta open voor andere merken. Binnenkort wil ik ook nog naar klubben oid om te luisteren naar andere merken. Wellicht dat de klankkleur van een ander merk mij meer aanspreekt.

#edit:
Oh ja. Ook al verschillende gesprekken gehad met chatgpt. Die geeft aan dat het bi amp aansluiten met mijn versterker niet veel uitmaakt

Doordat je de opticon6 wel bi amp kan aansluiten neigt mijn gevoel wel naar een front met bi amp.
Maar ja als dat alleen een gevoel is...

[ Voor 6% gewijzigd door p.d.akkerman op 04-04-2026 09:43 ]