TP Link Deco

Pagina: 1
Acties:

• Slpkgl
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11:28
Beste Tweakers,

Vanochtend werd ik wakker met een melding dat iemand op mijn TP Link account heeft ingelogd in de nacht.

Dit account gebruik ik voor mijn Deco app. Hierin heb ik 3 Deco M5 in access point modus staan, waarmee al mijn apparaten in huis zijn verbonden. De glasvezel Zyxel router stuurt dit aan, maar als het goed is, is dit een afzonderlijk netwerk.

Ondertussen heb ik wel al mijn account en Wifi wachtwoord veranderd.

Heeft de ingelogde persoon nog meer toegang kunnen krijgen, zijn er nog meer dingen die ik moet aanpassen of controleren?

Helaas heb ik zelf geen/weinig verstand van routers en netwerken, dus het is nogal een noodkreet. Hopelijk kunnen jullie tweakers me wel op weg helpen!

• Slpkgl
Het wordt nog gekker. Zojuist kom ik erachter dat dit is gestuurd naar een oud emailadres waarvan ik niet wist dat ik daar een TP Link account bij had. Daarmee proberen in te loggen na meermaals wachtwoord te gokken, kreeg ik na succesvolle inlog weer een mail van TP Link: exact zelfde emailadres, zelfde template, maar nu volledig in het Nederlands?!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit klinkt eerder als phishingpoging met een malafide mail dan dat er iets op je eigen netwerk aan de hand was.

Kun je die originele mail hier posten, indien mogelijk met headers erbij?

Als je via een link in de eerste mail heb proberen in te loggen: foute boel. Gelijk rechtstreeks inloggen via de app en wachtwoord daar veranderen in iets anders dan je op de site waar je via de mail op terecht kwam. Als je dat wachtwoord op andere plaatsen ook gebruikt hebt, ook daar veranderen.

Oslik blyat! Oslik!

• Slpkgl
Dank voor het meedenken! Bij deze de twee mails. Het e-mailadres van beiden is: no-reply@email.tp-link.com.

Als het goed is heb ik op geen enkele mail geklikt en alleen via de app mijn wachtwoord gewijzigd (achteraf begin je altijd te twijfelen :)). Voor de zekerheid ook zojuist alles gereset en op die plekken nogmaals wachtwoord veranderd.

Nog iets dat ik kan doen?

Het ‘gehackte’ wachtwoord was sowieso een wachtwoord die ik gelukkig alleen voor spam gebruikte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5k7Jalf1u-U2ARu0zLHzLb881o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LV6PfkmQJBnmnccWi4heHlBB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Akpa-LuBgl29HX5qIemR4c_WzAk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V9yE9tJH1RkXZjiv2KctaZjo.jpg?f=fotoalbum_large