Clickpvc doorleggen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dragonfly83
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09:38
Binnenkort ga ik de bestaande clicklaminaat vloer vervangen door clickpvc.
De huidige vloer is over 3 slaapkamers en een overloop doorgelegd en ik wil dit precies hetzelfde weer hebben.
Wie kan mij vertellen hoe ik dit het beste kan aanpakken?
In bijgevoegde tekening heb ik de laminaat planken ingetekend zoals ze nu liggen. Ik zou het graag dezelfde richting hebben liggen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8YTPEom2WtLGg9UyuL1TfvPw5-Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cBliLx5zFnDdpi3ByN2ibhGs.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• djpeterl1
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:34
Wat wil je precies weten dan?
Heb het hier thuis ook gedaan, enige geklooi is de kozijnen; veel passen meten en zagen

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Kan prima, je moet alleen opletten of je start met hele planken ivm de minimale lengte van 30cm en de minimale breedte van 6cm (proberen, niet altijd mogelijk).

[ Voor 11% gewijzigd door DJMaze op 04-04-2026 08:50 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:32
Dragonfly83 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 23:24:
In bijgevoegde tekening heb ik de laminaat planken ingetekend zoals ze nu liggen. Ik zou het graag dezelfde richting hebben liggen.[Afbeelding]
Ik zou in de kamer rechtsonder beginnen, zodat je op het smalle stuk van de deuropening de overgang naar de overloop maakt. Vervolgens kun je vanuit de overloop makkelijk doorleggen naar de twee andere kamers.

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:14
Toke_gt schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 09:08:
[...]

Ik zou in de kamer rechtsonder beginnen, zodat je op het smalle stuk van de deuropening de overgang naar de overloop maakt. Vervolgens kun je vanuit de overloop makkelijk doorleggen naar de twee andere kamers.
Ik zou beginnen met álles in alle richtingen uitmeten en kijken hoe je dan uitkomt met de planken. Op elke (tussen)muur.
Je kunt niet (makkelijk) ergens maar starten en gaan, want dan heb je de kans dat je ergens op een muur uitkomt met net 2/3 cm over o.i.d.

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:32
BBBrt schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 11:14:
[...]

Ik zou beginnen met álles in alle richtingen uitmeten en kijken hoe je dan uitkomt met de planken. Op elke (tussen)muur.
Je kunt niet (makkelijk) ergens maar starten en gaan, want dan heb je de kans dat je ergens op een muur uitkomt met net 2/3 cm over o.i.d.
Dat sowieso, ik zou het zo uitmeten dat je op de overloop met een nieuwe plank kunt aansluiten tegen de plank in de deuropening.
Alleen kun je daar niet beginnen met leggen, want je kunt maar vanaf een kant aanklikken.
Maar je begint met eindeloos meten, dat klopt.
Pagina: 1