Al jaren problemen met onterechte datakosten bij KPN Zakelij

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Capartas
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 22:12
Ik ben inmiddels al jaren bezig met een terugkerend probleem bij KPN Zakelijk rondom dataverbruik op mobiele abonnementen die uitsluitend bedoeld zijn voor bellen.

Ondanks meerdere bevestigingen vanuit KPN dat blokkades actief waren, zijn er toch meerdere keren hoge kosten voor dataverbruik in rekening gebracht.

In eerdere gevallen heeft KPN deze kosten erkend en gecrediteerd, waaronder een bedrag van € 2.346,66. Toch is er tot op heden nog steeds geen structurele oplossing gerealiseerd.

Ik heb meerdere keren gemaild, veel geprobeerd te bellen, persoonlijk een KPN-winkel bezocht, meerdere contactpersonen gesproken en geprobeerd een afspraak te maken om dit definitief op te lossen.

Afspraken en terugbelverzoeken worden vaak niet nagekomen en ik moet telkens opnieuw mijn hele verhaal uitleggen.

Nu ontvang ik opnieuw hoge facturen, terwijl het onderliggende probleem nog steeds niet is opgelost.

Als reactie krijg ik nu te horen dat eerdere bedragen “uit coulance” zijn vergoed en dat toekomstige kosten niet meer vergoed zullen worden.

Ik vind dit onbegrijpelijk, aangezien KPN zelf meerdere keren heeft erkend dat er fouten zijn gemaakt en bedragen heeft gecrediteerd.

Zijn er meer ondernemers of zakelijke klanten die dit hebben meegemaakt? En hoe hebben jullie dit uiteindelijk opgelost?

Alle reacties

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 23:41

Internet Janny

He does it for free

Andere provider zoeken?

Zero compensation

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:54
Wat voor abo heb je dan? Ze hebben 0Gb abonnementen waar het niet mogelijk is om data te gebruiken zie ik. En er zijn abo's waar je met 50%, 75% en 100% een SMS EN word je snelheid teruggezet naar 64Kb zonder verdere kosten lees ik o.a. hier. Overigens zelf geen KPN zakelijke klant meer ...

[ Voor 7% gewijzigd door Houtenklaas op 03-04-2026 22:43 ]