Vraag

• ToTheBone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:36
Mijn vraag
Ik zoek een oplossing om met lage latency een live videofeed te krijgen van een actioncam (gedragen op hoofdband) naar HDMI (als input op de ATEM Mini, dus alleen HDMI als mogelijkheid)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Gopro 13 Black
Atem Mini
Diverse andere camera's en videobronnen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
Ik gebruik nu een Gopro 13 Black met een RTMP stream naar monaserver en dan naar VLC,
Dit draait op een laptop met HDMI out naar de ATEM.
Dat werkt op zich, maar de videostream heeft een latency die het erg lastig maakt deze te combineren met live geluid en andere cameras.
Ik heb al geprobeerd met monaserver en VLC de latency met instellingen etc. te minimaliseren maar dit lukt maar heel matig. Als ik de stream start is de latency ongeveer 1,5 seconde mar deze loopt ook nog iets uit als het systeem langer draait. Daarom zoek ik een manier waarop dit kan met lagere latency. Alle trucjes die ik hiervoor online heb gevonden toegepast maar met zeer matige verbeteringen. Ook andere manieren om de RTMP stream naar HDMI te krijgen zijn niet gelukt (o.a. OBS Studio etc.)

Aangezien de camera op het hoofd gedragen wordt, en er ook al een powerbank (voeding voor Gopro, looptijd langer dan batterijduur vereist) en beltpack voor een lavaliermicrofoon gedragen worden is het niet heel gewenst om daar veel meer aan toe te voegen.

De persoon die de camera draagt moet de handen volledig vrij hebben en voldoende bewegingsvrijheid om werkzaamheden uit te voeren en te laten zien.

Is hier een andere oplossing voor die meer realtime is? Als het nodig is hiervoor een andere actioncam of andere apparatuur aan te schaffen zijn daar wel mogelijkheden voor binnen een beperkt budget. (enkele honderden euros kan, maar moet niet al te hard richting 1000 gaan.)

Als aanvulling zou het erg prettig zijn als dit op een lokaal netwerk zonder internet mogelijk zou zijn. De Gopro vereist een werkende internetverbinding, anders weigert deze met het wifi netwerk te verbinden ook al gaat de RTMP stream naar een lokale server.

Als iemand hiermee ervaring heeft, of andere ideeen, dan hoor ik ze graag!