Vraag

• Joostdegrote
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:23
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Ik ben opzoek naar een TV, en een mogelijkheid om hierbij mijn speakers aan te sluiten.
Momenteel heb ik mijn speakers via een DAC/Amp aangesloten via USB aan mijn Nvidia Shield.
Dac/Amp = SMSL SA300 - https://www.smsl-audio.com/portal/product/detail/id/565.html
Speakers = Kef Q150 x2
Kwa TV neig ik naar een LG 65G56LS.
Eventueel een versie ouder (en dan los een standaard kopen - blijkt dat de standaard voor de nieuwe versie ook past op de oudere versie)
Echter lijkt het erop dat LG TV's geen Audio uit ondersteunen over USB. Daarmee is deze vraag voornamelijk gericht op audio connectiviteit.
--Edit-- Een ander merk TV met een OS wat wel USB audio uit snapt, en ook een mogelijkeheid heeft om Moonlight erop te zetten zou ook prima zijn

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik heb niet een specifiek budget, maar wil graag goede value. Naast de TV wil ik eigenlijk minder dan 400-500 euro uitgeven. Liefst minder.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Remote game-streaming via Moonlight/Sunlight, Youtube, Plex series en films kijken. Momenteel doe ik dit allemaal via mijn Nvidia shield. De reden dat ik kijk naar een "native" manier op TV's, is omdat ik meer dan 60FPS wil kunnen op 4k. Dit is dan ook de reden dat ik zoek naar iets waarmee de speakers aangestuurd kunnen worden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik zie door de opties het bos niet meer. Twijfel tussen een AVR, een Dac die vervolgens door gaat naar mijn bestaande amp, of een eventuele andere optie die ik nog niet bedacht heb.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Mijn huidige setup is puur stereo speakers. Als het een mooie budget oplossing is vindt ik het prima als de oplossing niet heul toekomst bestendig is, maar voor zo'n 600 euro 5.1 "futureproofing" hebben zou ook niet verkeerd zijn.

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:58
Joostdegrote schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 15:28:
Echter lijkt het erop dat LG TV's geen Audio uit ondersteunen over USB.
Audio Out via USB zal op TV's vaker niet aanwezig zijn dan wel.
Daarmee is deze vraag voornamelijk gericht op audio connectiviteit.
S/PDIF Out van LG gebruiken? Via een DAC naar de analoge ingangen op de SMSL.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.