Badafvoer aansluiten op rioloering

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DoeHetZelf01
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 03-04 21:00
Hallo Allen,

Ik heb een nieuw bad met deze badafvoer set: https://www.tegeldepot.nl...lid-surface-cover-mat-wit (Zie fotos in bijlage)

Hierbij is het niet duidelijk hoe ik deze flexibele slang aansluit op mijn bestaande pvc leidingwerk. volgens de maat tekeing is de flexibele afvoerslang 38mm met een glad uiteinde. De bestaande PVC afvoer is diameter 40. Zijn hier koppelstukken voor, of kan ik dit uiteinde gewoon in een rubber manchet van de PVC bocht steken?

alvast bedankt!

Alle reacties

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MJV

Meestal zijn die flexibele slangen niet van PVC (maar van PP) en kun je ze dus niet lijmen met PVC lijm. Dan is een mof met manchet dus de beste (en enige?) oplossing.

• DoeHetZelf01
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 03-04 21:00
Bedankt voor de reactie. De flexibele slang is inderdaad niet van PVC dus lijmen is sowieso geen optie. Ik vraag me dus inderdaad af of die dus rechtreeks in een manchet gestoken mag worden aangezien het volgens de tekening een 38 mm afvoerslang is. Het lijkt mij ook de enige oplossing, maar ik weet niet of hier nog andere hulpstukken voor zijn. Als iemand bekend is met deze slangen en dus kan bevestigen dat deze gewoon in een manchet gestoken kan worden zou dat fijn zijn:) .