Ik ben bezig met een zolderverbouwing. Het schuine daken heb ik aan beide zijden geïsoleerd en afgewerkt met AK gips. Er staan een paar wandjes tegen het schuine deel, opgebouwd uit houten rachelwerk, 12mm OSB en ook weer AK gips. De hoeken van de staande wandjes heb ik schuin gezaagd en 1-2 mm vrij gehouden van het schuine gips.
Alles zit er best heel strak en vlak in (al zeg ik het zelf 😇 (hoewel de rei en waterpas dat ook bevestigen)) dus het idee was om de schroefgaten en naden zelf dicht te zetten en niet te stuc en zeg maar.
Nu heb ik dus een aantal aansluitingen waarvan ik twijfel hoe ik ze ga afwerken.
Die aansluitingen betreffen:
- Gips schuin dak naar de (stenen en gestucte) binnenmuur (naad langs schuin vlak)
- Gips wandje naar gips schuin dak (horizontale naad)
- Gips wand naar (stenen en gestucte) binnenmuur (verticale naad)
- Gips wand naar gips schuin dak (naad langs schuin vlak)
- De nok: gips schuine zijde 1 naar 20cm vlak gips naar gips schuine zijde 2.
Doe ik alle gips-gips overgangen met papierband en uniflott en alle verschillende onderlinge materialen afkitten?
Of gaat papierband nog steeds scheuren op de duur op bepaalde plekken?
Ik krijg niet echt de juiste info boven tafel, dus hoop hier de norm/regels/ervaring te vinden die ik zoek.
Dank!
Alles zit er best heel strak en vlak in (al zeg ik het zelf 😇 (hoewel de rei en waterpas dat ook bevestigen)) dus het idee was om de schroefgaten en naden zelf dicht te zetten en niet te stuc en zeg maar.
Nu heb ik dus een aantal aansluitingen waarvan ik twijfel hoe ik ze ga afwerken.
Die aansluitingen betreffen:
- Gips schuin dak naar de (stenen en gestucte) binnenmuur (naad langs schuin vlak)
- Gips wandje naar gips schuin dak (horizontale naad)
- Gips wand naar (stenen en gestucte) binnenmuur (verticale naad)
- Gips wand naar gips schuin dak (naad langs schuin vlak)
- De nok: gips schuine zijde 1 naar 20cm vlak gips naar gips schuine zijde 2.
Doe ik alle gips-gips overgangen met papierband en uniflott en alle verschillende onderlinge materialen afkitten?
Of gaat papierband nog steeds scheuren op de duur op bepaalde plekken?
Ik krijg niet echt de juiste info boven tafel, dus hoop hier de norm/regels/ervaring te vinden die ik zoek.
Dank!
:strip_exif()/f/image/BoQlpRd3pJXxsVmMCavshBGA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NWRcaNe4vzRTT2YAjVUf9V9W.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UGKKZLAiwA9yP3sv18moyjt8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UBFE4DjWNJ3BEl0am7DNo9KJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F1LNQSAIuMmvg41eTiLxnNQz.jpg?f=fotoalbum_large)