Afdekplaat buizengong

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• oudboerderijtje
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 10:14
Bij het opknappen van ons nieuwe huis zijn wij het afdekplaatje van de oude buizengong kwijtgeraakt. Of het kan ook zijn dat ie er nooit op gezeten heeft. De gong werkt uitstekend, maar zonder afdekplaatje is het niet echt mooi om te zien.

Wie weet waar we zo'n afdekplaatje kunnen vinden?

Ik heb al op marktplaats gekeken, ze staan er af en toe op. maar om nu een complete deurbel te kopen alleen voor het afdekplaatje....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gVkmMVLXuCnUDO5o5dE_FdnYEwI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f8PKzPDQ84bTeXVp4s8KFUxB.jpg?f=fotoalbum_large
...

[ Voor 5% gewijzigd door oudboerderijtje op 03-04-2026 10:14 ]

Alle reacties

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Lijkt me niet echt iets dat los verkocht wordt.

Maar ziet er nog wel uit dat je gewoon stukje hout op maat zou kunnen zagen er ervoor kan plaatsen. Eventueel gewoon met stukje tape.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat ziet er uit als een oude Friedland / Honeywell. Wellicht in die hoek even zoeken voor een los kapje.
Alternatief idd zelf maken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:28
gelukkig kan tegenwoordig alles 3d geprint worden dus dit likt me prima op t lossen als er op marktplaats geen vergelijkbaar ding is. ik weet niet wat je zoekopdracht is maar alleen muizengong lijkt me wat weinig resultaat opleveren. en als je er 1 vind voor een paar euro dan koop je toch dat hele ding?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:26

-tom-562

Oliesjeik

Ha, zo'n deurbel hadden wij vroeger thuis ook, en daar mistte op een gegeven moment ook de kap van. M'n pa kwam er toen achter dat een broodtrommel er perfect overheen pastte O-) Sindsdien zat er dus een broodtrommel omheen (in kleur gespoten)

Vaak bu'j te bang!