1 jaar met een thuisaccu: wat heeft het opgeleverd?

Pagina: 1
Acties:

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:19
Artikel: review: 1 jaar met een thuisaccu: wat heeft het opgeleverd?
Auteur: @willemdemoor

Dit artikel rekent met een fictief scenario waarin de salderingsregeling niet bestaat. Dat wordt niet benoemd in het artikel maar daarvoor moet je terug naar het vorige artikel waarin dit wordt genoemd.
Nu wordt er in dit artikel geclaimd dat er afgelopen jaar geld verdiend is alsof de salderingsregeling al niet meer bestaat.
Dat is toch geen eerlijke voorstelling van zaken?

[ Voor 5% gewijzigd door Pejdref op 03-04-2026 09:24 ]

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-04 12:12
In bovenstaande grafiek heb ik voor het eerste jaar (aanschaf 2025) bijvoorbeeld wél gerekend met de terugleverboete en voor de jaren vanaf 2026 heb ik dat niet gedaan.
Volgens mij is het hier gewoon genoemd.
Edit: dit gaat over de terugleverboete inderdaad en niet salderen ansich nee.

[ Voor 14% gewijzigd door Zenomyscus op 03-04-2026 09:25 ]

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit is een dus een korte update:

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:19
Een korte update op een artikel met een al discutabele bewering in de titel en een fictief scenario dat pas vanaf 2027 richting realiteit gaat.

Nu een artikel waarin beweert wordt dat er in 2025-2026 al geld is verdiend met een scenario dat pas vanaf 2027 realiteit is.

• Bakstenen
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 03-04 16:54
Kan je ook in de avond terug leveren aan het net, en zo ja wat levert dat op?.

• bee088
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-04 10:15
Dank voor jouw verslag, komt overeen met het beeld wat ik na iets meer dan een jaar van de installatie heb.
Puntje van zorg: - wat ik ook terug hoor van youtuber kletsketel - de beschikbaarheid van de support van homewizzard; heb ik al ingewisseld voor Ai.

• jgo1
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 04-04 21:59
Wat de opstelling van de berekening mis ik telkens het volgende, men rekent altijd wat kost of opleverd, maar als men het bedrag van een thuisaccu op de bank had staan, dan krijg je nooit zoveel rente per jaar.
Pagina: 1