Het is elke keer weer de vraag met welke auto ik thuiskom wanneer er een nieuwe moet komen.
Altijd een open dakje, rond de 200 pk en vaak met een duidelijke smoel.
Deze keer is het een Hyundai Veloster Turbo van de eerste generatie.
De vorige eigenaar heeft er mooi brede velgen op gezet. Het beestje staat daarmee stevig op de pootjes.
Nu blijkt bij de garage dat de beginnende roestvorming op de wielkast hier een gevolg van is. Bij elke diepe kuil in de weg raakt de band de wielkast, wat de lak beschadigd heeft, met de roest als gevolg.
Ik wil niet terug naar de originele wielmaat. Ik ga het laten herstellen en de lak in de wielkast bijtippen wanneer nodig. Maar.. Is er iets met de schokdempers/vering te doen waardoor ik kan voorkomen dat de banden de wielrand raken. Verstelbare schokbrekers?
Ik kan me voorstellen dat dit probleem vaker voorkomt bij tuning.
Alvast dank voor het meedenken!
...
Altijd een open dakje, rond de 200 pk en vaak met een duidelijke smoel.
Deze keer is het een Hyundai Veloster Turbo van de eerste generatie.
De vorige eigenaar heeft er mooi brede velgen op gezet. Het beestje staat daarmee stevig op de pootjes.
Nu blijkt bij de garage dat de beginnende roestvorming op de wielkast hier een gevolg van is. Bij elke diepe kuil in de weg raakt de band de wielkast, wat de lak beschadigd heeft, met de roest als gevolg.
Ik wil niet terug naar de originele wielmaat. Ik ga het laten herstellen en de lak in de wielkast bijtippen wanneer nodig. Maar.. Is er iets met de schokdempers/vering te doen waardoor ik kan voorkomen dat de banden de wielrand raken. Verstelbare schokbrekers?
Ik kan me voorstellen dat dit probleem vaker voorkomt bij tuning.
Alvast dank voor het meedenken!
...