Beste tweakers, graag zou ik jullie hulp willen inroepen bi het volgende. Bij de lokale speeltuin hebben we een WC met een buitendeur. Deze WC heeft een codeslot aan de buitenkant voor de ontgrendeling. Leden hebben de code. Dit werkt al jaren maar heeft ook een aantal beperkingen. Zo heb je soms de code even niet bij de hand en dat is met een kind dat echt echt heel nodig moet, best lastig.
Verder wordt de deur 's avonds fysiek op slot gedaan om te zorgen dat hangjongeren en anderen er 's nachts geen zooi van kunnen maken. En 's ochtends wordt de deur weer ontsloten. Daarvoor moet dan speciaal iemand komen langsfietsen, er is geen vaste beheerder die er de hele dag is.
Wat we zouden willen is:
- dat de deur overdag op zich open is, zodat kinderen gewoon zonder gedoe zelf naar de WC kunnen.
- de deur moet van binnenuit op een begrijpelijke wijze te sluiten zijn tijdens de grote/kleine boodschap/verschoning
- de deur moet 's avonds dichtvallen en automatisch op slot gaan en 's ochtends weer ontgrendelen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik denk zelf aan een smartlock (bv een Nuki Smart Lock Ultra of een ander merk/type). Dat lijkt goed te passen in deze situatie. En een draaiknop aan de binnenkant begrijpt iedereen.
Het codeslot bovenaan er helemaal af want dat is niet meer nodig. Verder een deurdranger om te zorgen dat de deur uit zichzelf dichtvalt.
Maar ik heb geen idee of dit nu een duurzame en handige oplossing is. Hebben jullie een goed idee?
De hardware waar het over gaat, in dit geval de deur (foto buitenkant deur)
:strip_exif()/f/image/Mn3ZMkKbQSgvQOTOpIADU6Hl.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto binnenkant deur:
:strip_exif()/f/image/i5erFDuUiClqO1f8zNy62yzF.jpg?f=fotoalbum_large)
...
Verder wordt de deur 's avonds fysiek op slot gedaan om te zorgen dat hangjongeren en anderen er 's nachts geen zooi van kunnen maken. En 's ochtends wordt de deur weer ontsloten. Daarvoor moet dan speciaal iemand komen langsfietsen, er is geen vaste beheerder die er de hele dag is.
Wat we zouden willen is:
- dat de deur overdag op zich open is, zodat kinderen gewoon zonder gedoe zelf naar de WC kunnen.
- de deur moet van binnenuit op een begrijpelijke wijze te sluiten zijn tijdens de grote/kleine boodschap/verschoning
- de deur moet 's avonds dichtvallen en automatisch op slot gaan en 's ochtends weer ontgrendelen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik denk zelf aan een smartlock (bv een Nuki Smart Lock Ultra of een ander merk/type). Dat lijkt goed te passen in deze situatie. En een draaiknop aan de binnenkant begrijpt iedereen.
Het codeslot bovenaan er helemaal af want dat is niet meer nodig. Verder een deurdranger om te zorgen dat de deur uit zichzelf dichtvalt.
Maar ik heb geen idee of dit nu een duurzame en handige oplossing is. Hebben jullie een goed idee?
De hardware waar het over gaat, in dit geval de deur (foto buitenkant deur)
:strip_exif()/f/image/Mn3ZMkKbQSgvQOTOpIADU6Hl.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto binnenkant deur:
:strip_exif()/f/image/i5erFDuUiClqO1f8zNy62yzF.jpg?f=fotoalbum_large)
...