Reviewrequest: Accusaver van NL-se bodem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FrostHex
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 22:59
Productinformatie
Bescherm je accu, bespaar energie en verleng de levensduur van je apparaten met de ANWB AccuSaver. Deze slimme stekker voorkomt overladen en oververhitting van accu’s van je e-bike, laptop, smartphone en andere apparaten. Zo laad je altijd veilig en efficiënt.
Ik zag dat deze nog niet getest was. Lijkt me wel interessant, zou de levensduur van je accu moeten verlengen omdat ‘ie ervoor zorgt dat je apparaat nooit tot 100% laadt.

Kloppen die mooie verhalen, hoe werkt het en zijn er goedkopere alternatieven? Vandaar mn verzoek om te kijken of jullie deze gasget als onafhankelijke techexperts eens onder de loep kunnen nemen? Schijnt bovendien van NL-se bodem te komen.

Product: https://www.anwb.nl/webwi...saver-anwb?anwb_color=118

Alle reacties

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:23
Ik vraag me (met mijn gebrekkige kennis) af wat het nut hiervan is. Als de accu vol is, stopt deze met laden (en stroom vragen) en zal dit device vervolgens uitgaan omdat er geen stroom meer gevraagd wordt. Maar dan heeft het toch helemaal geen toegevoegde waarde?

Het enige dat ik me kan voorstellen is dat je druppelladen voorkomt, maar waarom zou je dat willen?

omniscale.nl

• Brummler
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-04 18:58
Als ik het product artikel lees schakelt hij gewoon pas uit als er geen/nauwelijks stroomverbruik is en zal ieder apparaat wel gewoon opladen tot de ingestelde hoeveelheid van het apparaat zelf.

Wordt dus niet gereguleerd door de stekker.

Edit: ik zie nu in de review dat je dus aan kan geven in een app hoeveel Wh je wilt laden als je iets inplugt.

Ik vraag me af of je voor die 60 euro het er ooit gaat uithalen en vanuit een duurzaamheids aspect vraag ik mij ook af of het beter is

[ Voor 53% gewijzigd door Brummler op 02-04-2026 18:08 ]

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-04 18:07
Je kan hetzelfde bereiken met een smart plug van 1/3 van de prijs, samen met in Home Assistant een automation die de plug uitzet als het verbruik onder bijvoorbeeld 10 W daalt.

uitvoering: TP-Link Tapo P115 (1-pack)

• FrostHex
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 22:59
Ik zie al genoeg waarde in een techexpertreview nav alle discussies hier :-) klopt er zit ook een app bij.

• Brummler
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-04 18:58
Volgens mij vinden de meeste branden van e-bikes tijdens het laden plaats.

Anders was het nog wel interessant voor de minder technische mensen die hun e-bike overnacht opladen

• hydex
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:58
Het idee van een smart plug met home Assistant werkt prima. Je kunt ook een goedkope timer kopen die je op bijv 4 uur laden zet. Is minder nauwkeurig, maar laad in iedergeval niet uren tot 100%

Overigens zijn er al fiets merken met een smart accu met een batterij management systeem zie
https://www.e-bikeaccu.nl...n-smart-en-non-smart-accu
Pagina: 1