Advies voor aankoop TV (~300-400 euro)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Sch0rpioen
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:09
Beste community,

Ik woon sinds kort op mezelf in een appartementje en wil een TV aanschaffen. Het is geen hele grote woonkamer, en ik heb al een tv-meubel (breedte: 120 cm). In eerste instantie zat ik te kijken naar TV's van 50 inch, maar gezien die ongeveer net zo breed zijn als mijn meubel, en mijn bank(je) daar redelijk dicht op staat (~2 meter), denk ik dat een 43-inch formaat beter past, omdat een 50-inch vrijwel de gehele breedte van het meubel zou innemen. Mogelijk wil ik de tv later ook aan de muur bevestigen, al heb ik me nog niet verdiept in de wereld van tv-beugels.

Op dit moment heb ik de volgende tv op het oog:
uitvoering: Philips 43PUS8000/12 Zwart

Dit vanwege het formaat, alsook de Philips Ambilight, waar ik persoonlijk door gecharmeerd ben. Ook is dit volgens mij een redelijk scherpe prijs (momenteel 299 euro) voor een TV met deze specificaties, gezien hij nu bijna een jaar uit is, en in de tussentijd redelijk gezakt is in prijs. Ik ben erg benieuwd naar jullie mening/input hierover.

De (2) reviews van deze tv op Tweakers zijn weliswaar niet geweldig, op andere webshops zijn ze wel wat beter. Is dit een verstandige keuze, of zijn er andere modellen in deze prijsklasse (300-400, tot max. 500 euro) die jullie eerder zouden overwegen, en waarom? Misschien heb ik mezelf tot dusver te erg laten leiden door de ambilight-functie van Philips.

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

Alle reacties

• Rageplay
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02:11
Hi Sc0rpioen,

Anzich geen slechte keus denk ik... wat mij wel relevant lijkt als je erop wil gamen is de refresh rate.
Ik heb zelf een OLED-TV met 2 HDMI poorten die 120hz ondersteunen.

Als je bijvoorbeeld een moderne console of PC erop aansluit zou het fijn zijn als je meer dan 60 frames kan weergeven; het model wat jij op het oog had heeft 60hz.

Een OLED is natuurlijk een prijsklasse hoger, maar als je onder de 500 wil blijven kun je prima een LCD ambilight-TV vinden die wél high refresh rates ondersteunt. Dat lijkt me ook wat meer future proof als je bijvoorbeeld later nog een PS5 o.i.d. erop wil aansluiten.

Bijvoorbeeld:
uitvoering: Philips The One 43PUS8909 Antraciet
(begon bij €899,- in 2024, nu bij helloTV voor nog geen €450,-)

Wellicht kun je in de vraag/aanbod sectie nog wat leuks vinden, dan kun je zelfs kijken of je een OLED kan scoren: categorie: Televisies

Een OLED heeft over het algemeen een veel helderdere kleurweergave.
Maar eerlijk is eerlijk, een goede LCD is ook dikke prima.

Succes!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:20
2 meter afstand en naar het "standaard" formaat kijken is helemaal geen gek idee.
55 inch zou dus ook helemaal prima zijn op jouw kijk afstand.
Als je gewoon een tv mount koopt en die aan de muur schroeft neemt hij ook niet je hele meubel in beslag.
Wel is hij dan natuurlijk groter dan je tv meubel, of dat heel mooi is...

z'n tv beugel hoeft dus ook helemaal niet duur te zijn, op vogels kun je je modeltv invoeren en krijg je aantal mounts te zien die passen op jouw tv. maar er zijn ook genoeg andere merken die prima zijn!

Verder is de tv die rageplay stuurt een prima optie!
er is daar ook de 55 inch van, bij hello tv kun je misschien nog een deal krijgen onder je max budget.
of hifi klubben bellen en vragen wat lichte gebruikerssporen zijn?.

Ik zou voor 55 inch gaan, op 2 meter afstand en 43 inch kan ik niets meer lezen, laat staan ondertitels.