Hoe zouden jullie dit keukenplafond weer netjes maken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 08:54
Geachte tweakers,

Hoe zouden jullie dit plafond weer netjes maken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RgaWTaTAl0H3MfajBB3hyJkvfmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z8BRGuPa9My0CvKpqUHjNCWt.jpg?f=fotoalbum_large

Het is een systeemplafond met stroken van 5 meter lang en 30cm breed. Echter is het idee van het systeemplafond wel een beetje verloren gegaan door degene die het gelegd heeft, want het zit ook nog eens vastgeschroefd aan elkaar. Dat ene stukje wat nu open is, moest er ook nog met veel geweld af. En daarnaast lopen er ook nog hoge kasten in de ruimte, wat het moeilijk maakt om erbij te komen.

Nu had ik het idee of een hele dunne aluminium plaat in dezelfde kleur zwart als de afzuiging te pakken en die als het ware over de breedte van de kap van de afzuiging tot aan de muur te plakken met dubbelzijdig tape. Dus dat het dan lijkt alsof de afzuiging tot aan de muur loopt?

Of misschien met een niet zo'n diepe koof hetzelfde effect te creëren?

Of hebben jullie nog betere ideeën? Het hoeft echt niet zo netjes te zijn alsof het ervoor gemaakt is, maar meer dat het gat gewoon niet meer zichtbaar is op een redelijk mooie manier. Ik zie nu bij wijze van spreken dat gat al niet meer

De mooiste manier zou natuurlijk een nieuwe strook zijn van het systeemplafond, maar denk dat ik dan echt meer kapot maak dan ik lief heb en dat het echt veel tijd gaat
kosten.

Ik dacht bijvoorbeeld aan zoiets:
https://www.profielopmaat.nl/product/hoekprofiel-aluminium/

3cm hoog, 25cm breed en 125cm lang zodat die aan het uiteinde van mijn afzuigkoof komt en tot aan de muur.

[ Voor 6% gewijzigd door Mooraalkikker op 01-04-2026 21:08 ]

Alle reacties

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
kun je daar niet gewoon een strook gipsplaat in schuiven?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Mooraalkikker
No Hands schreef op woensdag 1 april 2026 @ 21:18:
kun je daar niet gewoon een strook gipsplaat in schuiven?
Dus een stuk gipsplaat als het ware erop leggen? Of hoe bedoel je dat precies?

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
zorg dat die opening een recht vlak is. snij een gipsplaat af zodat die in het gat valt, monteer daar een paar latten op aan de achterkant die een klein stukje oversteken. duw die hele strook op het systeemplafond en schuif het dan terug in dat gat. dan hangt het met die latten aan de ene kant op je systeemplafond en aan de andere kant op die muurbevestiging van het oude plafond.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Mooraalkikker
No Hands schreef op woensdag 1 april 2026 @ 21:35:
zorg dat die opening een recht vlak is. snij een gipsplaat af zodat die in het gat valt, monteer daar een paar latten op aan de achterkant die een klein stukje oversteken. duw die hele strook op het systeemplafond en schuif het dan terug in dat gat. dan hangt het met die latten aan de ene kant op je systeemplafond en aan de andere kant op die muurbevestiging van het oude plafond.
Ik denk inderdaad dat ik dat ga doen. En dan afmaken met een hoek profiel in het zwart