Site.eu goedkope webhost, emailaanbieder en domeinregistrar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• AniMeshorer
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 01-04 18:49
Iemand vermeldde in een ander topic iets over site.eu . Ik wil dat ander topic niet "kapen" of off-topic doen gaan, dus leek me interessant om hierover een nieuw topic te starten.

Site.eu is dus een in Nederland gevestigde webhost, mailaanbieder en domeinnaamregistrar.

Ik heb de site even vluchtig bekeken, en het ziet er erg interessant uit. De diverse hostingpakketten zijn absoluut niet duur (in die mate dat ik me afvraag hoe ze hierop nog winst maken), veel goedkoper dan bij de doorsnee webhost.

Ook de domeinnamenregistratie is wel zeer goedkoop. Voor .nl, .com, .eu en .be betaal je een stuk minder per jaar dan bij de doorsnee dienst. Voor .com betaal je net boven de 10€ per jaar (was het geen 12€ ?) wat een stuk lager ligt dan bij de doorsnee Amerikaanse registrar. Voor .nl, .eu en .be betaal je minder dan 10€ per jaar. Dat klinkt dus razend interessant.

(PS in de marge: voor een .de domein betaal je nog minder dan 5€ per jaar, maar dat is voor de meesten onder ons allicht minder interessant dan .com, .nl, .be en .eu ... Bovendien vereist een .de domeinnaam een contactpersoon in Duitsland als ik me niet vergis, ook al hoeft dat niet de eigenaar te zijn.)

Het ziet er dus erg interessant uit: goedkoop, gevestigd in Nederland dus onderhevig aan de EU wetgeving wat betreft privacy, support lekker in je eigen taal, ...

Ik stel me wel enkele vragen:

1) Bij het lezen van reviews over betrouwbare hosts, domeindiensten en mailproviders (ik heb er al veel zulke reviews gelezen, zowel van gebruikers op sites als Trustpilot als artikels in PC/IT-gerichte magazines) heb ik dit bedrijf nog nergens vermeld niet staan. Geen negatieve commentaren dus, maar ook nog geen positieve ; gewoon: geen vermeldingen of aanbevelingen. Dat vind ik vreemd, want het aanbod is echt wel aanlokkelijk.

Is het misschien een erg nieuw bedrijf? Dat zou verklaren waarom er nog weinig over geschreven is. Maar stel dat ze inderdaad nieuw zijn, hebben zij een stabiel financiëel plan dat garandeert dat ze binnen pakweg 5 jaar nog steeds stabiel en operationeel zijn?
Bij pakweg Combel, Vimexx, Infomaniak, etc heb je die garantie natuurlijk wél omdat ze al zo lang bestaan en financiëel stabiel zijn.

2) voor de domeinnamen: is site.eu geaccrediteerd door ICANN (voor verkoop .com domeinen), door EURID (voor verkoop .eu domeinen) en door de registries van België en Nederland (voor .nl en .be verkoop)? Of zijn zij resellers?

3) Als je een heel pakket bij hen neemt (webhosting, domeinnaam, email), heb je dan een aparte login en wachtwoord voor je administratie, voor het webhostinggedeelte, voor de webmail, en voor het gedeelte om je domeinnamen in te beheren? Ik persoonlijk vind dat wel verkiesbaar boven 1 ruimte met slechts 1 URL om in te loggen en 1 wachtwoord.

4) Is de support ook telefonisch bereikbaar of enkel per chat of email? Ik heb wel een lichte voorkeur voor telefonisch bereikbare support, dat communiceert toch vlotter (een chat kan ook vlotten mits je nadien een volledige kopie van de chat krijgt toegestuurd als bewijs van wat er gezegd of beloofd is).

5) Gezien de erg goedkope prijzen voor zowel hosting als domeinnamen, vraag ik me af of er ergens een addertje onder het gras is. Het is wel erg goedkoop, zelfs vergeleken met andere vrij goedkope diensten. Uiteindelijk is een goedkope dienst ook enkel aantrekkelijk als je voor datzelfde geld ook waar krijgt: goede support, goede service, en een min-of-meer zekerheid dat de service gaat overleven voor de langere termijn. Dat laatste heb je niet bij alle nieuw opgestarte diensten.

Maar het lijkt erg aanlokkelijk, dat zeer zeker!

Heeft iemand ervaring met ze?

Alle reacties

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Voor wat betreft je tweede punt. Een simpele whois op hun eigen domeinnamen leert dat zij die via Realtime Register hebben lopen. RTR is in dezen de club die de domeinnamen vastlegt, en Site.eu is dus niet meer dan een reseller. (en bij de .nl zie ik staan dat die al sinds 1997 geregistreerd is... dat maakt dat ik ze waarschijnlijk gewoon in de marge werken).

Voor 3 en 4: misschien gewoon een domein vastleggen bij ze ;) De prijzen zouden geen struikelblok mogen zijn. En dan heb je je antwoorden alsnog. En mocht het bedrijf niet bevallen, dan verhuis je je domeinnaam naar een club waar het wel prettig kersen mee eten is.
Overigens heb je mogelijk aan de links van @RobbyTown wat om meer informatie over hun support en portaal te krijgen ;)

Punt 5: Misschien dat ze een of andere kostprijs-deal hebben met RTR. Want de prijzen zijn niet onder inkoopprijs. Hun grootste voordeel is waarschijnlijk dat ze zo klein zijn dat ze (nog) niet door een investeringspartij zijn gespot die er in een jaar of twee de complete aankoopprijs (maar 3) uit wil slurpen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm