Beste tweakers,
Sinds vandaag klant geworden van KPN, nou had ik al hier en daar gelezen dat het in bridge modus zetten niet zo makkelijk gaat als bij Ziggo.
De installatie was plug en play, internet deed het meteen en ook de TV leek het meteen goed te doen.
Echter na enkele seconden gaat de TV haperen en stopt het beeld.
Grote kans dat dit komt doordat mijn eigen Orbi router er tussen zit.
Als ik wat op google rondzoek kom ik tot de volgende oplossing:
1. DMZ Host (De "Pseudo-Bridge" methode)
Dit is de meest gebruikte oplossing. Je laat het KPN-modem staan, maar stuurt al het verkeer direct door naar je eigen router.
Hoe: Log in op je KPN-modem =. Zoek naar de DMZ-instellingen en voer daar het IP-adres van je eigen router in.
Resultaat: Je eigen router krijgt een "open" verbinding. Je voorkomt hiermee grotendeels problemen met online gaming of VPN's (Double NAT), al blijft het KPN-modem technisch gezien nog actief.
Tip: Zet de Wi-Fi op het KPN-modem volledig uit om storing te voorkomen.
Als ik op deze manier de instellingen verander zou alles dan soepel draaien?
Hoor graag wat jullie hiervan vinden.
Gr, Mark
Sinds vandaag klant geworden van KPN, nou had ik al hier en daar gelezen dat het in bridge modus zetten niet zo makkelijk gaat als bij Ziggo.
De installatie was plug en play, internet deed het meteen en ook de TV leek het meteen goed te doen.
Echter na enkele seconden gaat de TV haperen en stopt het beeld.
Grote kans dat dit komt doordat mijn eigen Orbi router er tussen zit.
Als ik wat op google rondzoek kom ik tot de volgende oplossing:
1. DMZ Host (De "Pseudo-Bridge" methode)
Dit is de meest gebruikte oplossing. Je laat het KPN-modem staan, maar stuurt al het verkeer direct door naar je eigen router.
Hoe: Log in op je KPN-modem =. Zoek naar de DMZ-instellingen en voer daar het IP-adres van je eigen router in.
Resultaat: Je eigen router krijgt een "open" verbinding. Je voorkomt hiermee grotendeels problemen met online gaming of VPN's (Double NAT), al blijft het KPN-modem technisch gezien nog actief.
Tip: Zet de Wi-Fi op het KPN-modem volledig uit om storing te voorkomen.
Als ik op deze manier de instellingen verander zou alles dan soepel draaien?
Hoor graag wat jullie hiervan vinden.
Gr, Mark