Accu vervangen onder garantie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Krekker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-04 14:08
Mijn iPhone 15 wordt deze maand 2 jaar oud. Nu zag ik dat mijn accu nog maar 79% van de originele capaciteit heeft.

Wat zijn de ervaringen met garantieclaims op batterij capaciteit bij apple? Is het kansrijk om hier een reparatieverzoek voor in te dienen? En waar kan ik het beste beginnen?

Ter info: ik heb geen betaalde apple care.

Alle reacties

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:28
Het eerste is waar heb je hem gekocht? Het eerste jaar doet Apple niet moeilijk maar vanaf het tweede jaar zul je bij je verkoper moeten aankloppen.
Tevens is de garantie op een accu meestal 1 jaar tenzij je echt kan aantonen dat er een fout in zit. 2 jaar en 79% is niet heel raar.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:10
Je kan hier opzoeken wat het kost om bij Apple een nieuwe accu te laten monteren: https://support.apple.com...lacement?services=service
De verwachting is dat:
De batterijen van iPhone 15-modellen behouden 80% van hun oorspronkelijke capaciteit na 1000 complete laadcycli, afhankelijk van hoe ze worden gebruikt en opgeladen.
(bron: https://www.apple.com/nl/batteries/service-and-recycling/)

Dus als jij rond de 1000 laadcycli zit dan is dat normaal gebruik en kan je hier niet heel veel claimen. Als je nog maar 20 laadcycli er op hebt staan dan is er wel wat mis, maar of je dat nog kan claimen.... ik betwijfel het. Heb je de laadcycli e.d. al eens uitgelezen met Coconubattery of zoiets?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Accu's zijn natuurlijk wel een slijtageonderdeel. Mijn iPhone 14 zit na 3 jaar op 92%.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:44
@Krekker

Apple en garantie is altijd al een lastig onderwerp, laat staan op een accu.
Na 2 jaar elke dag opladen zou je op zo'n 700x opladen zitten. Als ze 1000x opgeven om op de 80% te komen is je accu wel harder gesleten, maar valt waarschijnlijk wel binnen de normaal. Helemaal als iemand na 3 jaar op 92% zit, dan kan je ook de andere kant op onder het gemiddelde zitten.

Kan je omschrijven hoe je je telefoon oplaad en gebruikt?

TLDR: accepteren en bij Apple of ergens anders een nieuwe accu laten plaatsen. Zuur maar helaas de enige optie.

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:35
Waarbij de discussie natuurlijk wordt of je een originele Apple batterij neemt of een kloon.
Mijn ervaring met één non Apple batterij was duidelijk, Geen kloon meer.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:03

nelizmastr

Goed wies kapot

En al is het geen garantie, voor €109 heb je geen nieuwe iPhone maar wel weer twee jaar rust.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Pagina: 1