Na inmiddels alweer 8 jaar geleden hier geweldig geholpen te zijn met mijn huidige set zonnepanelen laat ik weer van me horen.
1 juli krijg ik de sleutel van onze nieuwe woning, de vraag is in mijn situatie het beste plaatje voor vermogen panelen, aantallen, systeem, opstelling, en wellicht een geschikte partij voor een offerte in de regio.
Het staat er niet helemaal los van, maar de woning zal nog flink wat verbouwing vragen. Doel is zoveel als mogelijk zowel te verwarmen als koelen met elektra. Woning is uit 1990, zal nog wat verduurzaming nodig hebben maar wellicht dus warmtepomp/airco's erin.
Alle expertise is mooi meegenomen! dank vast!
Situatie::strip_exif()/f/image/DtKCH84lOTdXaQcSRz57T2si.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZEaXY7utN7F7g6eaM8dsBphM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bVeLp3hNuBAeD2MLjwWWhlRY.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GqoGbtz9Zk4IA7ffSWSpeHQL.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ufKddH9GQb8RfrK3GMw6Ur0M.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5UZtoiIgW3NdoxLNRJSddpTS.jpg?f=user_large)
schuindagk +/- 72 m2
Platdak +/- 30m2
Het platdak zou dus alles kunnen.
Geen sprake van schaduw
2025:
7478 kWh verbruikt
5840 kWh teruggeleverd
218m3 gas verbruik
Ik ben van plan de woning zoveel als mogelijk te verwarmen/koelen met elektra, dus als er dan een warmtepomp moet komen is dat mogelijk.
Daarnaast rijd ik een Hybride auto. (40km elektrisch)
1 juli krijg ik de sleutel van onze nieuwe woning, de vraag is in mijn situatie het beste plaatje voor vermogen panelen, aantallen, systeem, opstelling, en wellicht een geschikte partij voor een offerte in de regio.
Het staat er niet helemaal los van, maar de woning zal nog flink wat verbouwing vragen. Doel is zoveel als mogelijk zowel te verwarmen als koelen met elektra. Woning is uit 1990, zal nog wat verduurzaming nodig hebben maar wellicht dus warmtepomp/airco's erin.
Alle expertise is mooi meegenomen! dank vast!
Situatie:
Foto's
:strip_exif()/f/image/DtKCH84lOTdXaQcSRz57T2si.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZEaXY7utN7F7g6eaM8dsBphM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bVeLp3hNuBAeD2MLjwWWhlRY.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GqoGbtz9Zk4IA7ffSWSpeHQL.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ufKddH9GQb8RfrK3GMw6Ur0M.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5UZtoiIgW3NdoxLNRJSddpTS.jpg?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
(schatting op basis van google maps measurement)schuindagk +/- 72 m2
Platdak +/- 30m2
Schaduw
Orientatie van het schuin dag is geheel zuid. (aan de achterkant)Het platdak zou dus alles kunnen.
Geen sprake van schaduw
Jaarverbruik
Momenteel woon ik in een kleiner huis. met 22 zonnepanelen. enkel gas voor warm water rest middels airco's.2025:
7478 kWh verbruikt
5840 kWh teruggeleverd
218m3 gas verbruik
Ik ben van plan de woning zoveel als mogelijk te verwarmen/koelen met elektra, dus als er dan een warmtepomp moet komen is dat mogelijk.
Daarnaast rijd ik een Hybride auto. (40km elektrisch)