Vraag

• kleneman
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-04 10:56
Mijn vraag:

Hoe stel ik via Google Family Link in dat YouTube maximaal 30 minuten per dag kan worden gebruikt?

Ik stel het voor YouTube in op 30 minuten, maar steevast rapporteert Family Link dat er dik overheen wordt gegaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JNesLybVAC606g5gbhpKwUwjXy0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2YU66PF073SeFVSlRzztrolZ.jpg?f=fotoalbum_large

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Ik gebruik een iPhone 12, kind gebruikt een Xiaomi Redmi 14C. Beide stock OS. Alle laatste updates. We gebruiken hetzelfde wifi-netwerk. Kind kan ook op 5G. Kind heeft geen andere devices. Kind heeft een "kaal" Google account zonder bijzondere instellingen.

Kind geeft aan het zelf ook niet te snappen, maar blijft een nog-net-geen-puber...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

- De tips van de "5 tips om dit oplossen"-sites. Opnieuw opstarten, cache wissen, etc.
- ChatGPT, die varianten geeft van bovenstaande
- Alle relevante apps updaten (YouTube, Family Link, Android/iOS zelf)
- Harde reboot
- Limit in Family Link verwijderen en weer terugzetten
- In telefoon van kind instellingen nalopen die eventueel zouden kunnen botsen
- Checken of de "reset" niet op een raar tijdstip plaatsvind zodat er misschien voor twee dagen schermtijd wordt opgeteld als wij rond 19u 's avonds kijken

Het is frustrerend om een app te hebben die doodleuk zegt "de app mag maximaal 30 minuten worden gebruikt, en de app is anderhalf uur gebruikt".

Er is veel te vinden online, maar meestal in de categorie "ik weet het ook niet" of "heb je de telefoon al eens uit en aangezet".

Iemand tips?

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:41
Sommige apps gebruik je niet maar draaien dan wel in de achtergrond en dat kan hier meespelen.

Wat je zou kunnen testen is of dat half uur ook telt als je het scherm uit zet.
Of wat er gebeurd als je met het scherm aan actief een half uur bezig bent en dan bezig blijft.

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:42
Wat me opvalt is dat er links in de bovenhoek staat "alle apparaten". Bij mijn kids staat er het type device dat ze gebruiken, elk een eigen.
Bij jou suggereert de indicatie dat er meerdere devices zijn. Ik heb geen idee of ELK device de ingestelde 30 mag gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door babbelbox op 31-03-2026 22:43 ]

• kleneman
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-04 10:56
@swhnld Thanks voor de tip, dat gaan we morgen inderdaad doen. Dan maar even stom met de stopwatch erbij om te kijken waar en hoe de tijdsmeting misgaat.

@babbelbox Ja, er zwerft nog een oude tablet rond maar die is al een half jaar buiten gebruik, dus die is het niet. Maar wel scherp gezien!