Laadpaal voor op oprit zonder cloud, app, etc.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• MeneM
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:42
Hi All,

Op het moment heb ik een Wallbox Pulsar Plus. Maar die kan ik niet upgraden, want dan laad hij mijn ID.3 niet meer. Geen idee, waarom, Wallbox ook niet. Maar ik heb hier geen zin meer in .... dus:

Ben ik op zoek naar een stekker aan de muur. Geen cloud, geen app, gewoon een elektrische stekker naar mijn auto ;-)

Zijn die er? Iets dat totaal geen "smart features" heeft? :)

Op zijn hoogst pure home assistant ondersteuning?

Thanks,
MeneM

Beste antwoord (via MeneM op 31-03-2026 08:36)

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:10
Peblar (heb zelf de Business ivm. MID) heeft geen app, enkel een lokaal te benaderen webinterface waar je wat basis-settings kan instellen (een backoffice, api keys, en wat statistieken).

Zelf erg content mee :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:10
Peblar (heb zelf de Business ivm. MID) heeft geen app, enkel een lokaal te benaderen webinterface waar je wat basis-settings kan instellen (een backoffice, api keys, en wat statistieken).

Zelf erg content mee :)

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:17
Ben je op zoek naar een 'domme' laadpaal of echt een stopcontact? Dat laatste kan ook (op hoger vermogen) met een CEE stekker (tot 32A/7,4kW per uur opladen op 1 fase, op 3 fases zou 11kW ook moeten kunnen) maar wat de exacte regelgeving daarvoor is in Nederland weet ik niet (32A achter een 25A hoofdaansluiting is bijvoorbeeld al geen goed idee :P ).

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:36
Ik kan je van harte een Tesla Wall Connector Gen 3 aanbevelen. Eventueel de nieuwe versie met ingebouwde MID en anders zonder (die heb ik). Werkt altijd. In te stellen via een lokale interface en anders via de Tesla app voor meer gemak :-)

En als je de laadpaal een keer hebt ingesteld, kun je ook de wifi verbinding uitzetten. Dan krijg je ook geen automatische updates e.d. Voor het instellen zou ik dan de hotspot van je telefoon gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door turkeyhakan op 31-03-2026 08:35 ]

• MeneM
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:42
Thanks! Daar ga ik voorlopig mee aan de slag, wel een type 2 stekker, maar verder zo weinig mogelijk "online" spul ;-) #top

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:42
Wij hebben een Keba hangen, ook een toppertje.

Keba P30 C-series op dit moment die ik via modbus aanstuur vanuit Loxone.
Pagina: 1