Laptop voor Development & AI voor Studie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:55
Hallo Allemaal,

waar ik naar op zoek ben
Ik doe de studie Applied data science & AI. Hiervoor zoek ik een goede degelijke en snelle laptop.
ik heb nu een AMD Ryzen 5 5500U met 16GB geheugen, maar die is echt te traag
Het geheugen moet minimaal 32 GB zijn, maar moet uitbreidbaar zijn naar 64GB in de toekomst.
een SSD van 500Gb is minimaal. 1TB zou fijner zijn, maar is geen must (ik heb nu 500GB en nog 300GB vrij). Scherm wat ik nu heb is een 14 inch. is op zich prima tenzij er betere 15inch alternatieven zijn.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik hoef NIET te gamen op de laptop. We wil ik kunnen developpen (python / Visual Studio code) en ook redelijk wat databewerkingen kunnen doen.
programma's die ik gebruik:
- Python
-Lichte Machine Learning / AI
-Visual studio
-office
met daarbij redelijk wat multitasking

Wat is je budget?
ik zit aan een bedrag te denken van rond de 1000 euro. Als daar niets voor is te vinden zou 1200 euro ook nog wel lukken

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop neem ik elke dag mee van huis naar school. Dat is een korte reis (30 minuten in de trein)
ik heb liever performance dan zuinigheid. gewicht vind ik ook niet heel belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben van een paar merken wel fan/ Lenovo en Dell springen er wel uit maar een alternatief degelijk merk kan natuurlijk ook

Alle tips welkom, bijvoorbeeld welke processor ik absoluut niet of juist wel moet hebben, of AMD of Intel aan te bevelen is, etc.