Kruipruimte luik dichtgemaakt?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:07

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Beste medetweakers!

In een recent gekocht huis ben ik druk bezig met opknappen en klussen. Nu heeft de oud bewoner laminaat over het luik naar de kruipruimte gelegd. Nu heb ik net het laminaat vakkundig verwijderd, maar ben ik met stomheid geslagen over wat ik onder het luik vond.

Het lijkt een soort half dichtgemaakt met piepschuim en beton?

Ik zou wel graag toegang hebben tot den kuipruimte. Hoe zouden jullie dit oplossen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R6rfbk-9_szFfOQFD0du9wMP-MY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9bU6uKtYSznRtIRrEojhX3Fm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SoV35ToppYkfqu_TyMfI5dB0Kcc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ZatsdEFmqenuSuv1AnUW9js.jpg?f=fotoalbum_tile
Groetjes,
Koozza

Beste antwoord (via Koozza op 30-03-2026 22:31)

• Petersgoed
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:00
Lastig te zien hoe e.e.a. precies zit.
Indruk is dat er een plaat ps-isolatie is ingezet met eroverheen een cement dekvloer of ongewapend beton.

Meest praktisch lijkt mij; met de hand beitel langs de randen vrij hakken (aan binnenkant van stalen kader). Vervolgens de isolatieplaat naar beneden drukken.
Eventueel kan deze ook gezaagd/ gesneden worden.

Alle reacties

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hilti / Kango én vervolgens daarmee netjes uitbikken (binnen de lijntjes van het oude 'luik').

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 30-03-2026 19:55 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • Beste antwoord

• Petersgoed
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:00
Lastig te zien hoe e.e.a. precies zit.
Indruk is dat er een plaat ps-isolatie is ingezet met eroverheen een cement dekvloer of ongewapend beton.

Meest praktisch lijkt mij; met de hand beitel langs de randen vrij hakken (aan binnenkant van stalen kader). Vervolgens de isolatieplaat naar beneden drukken.
Eventueel kan deze ook gezaagd/ gesneden worden.

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Will_M schreef op maandag 30 maart 2026 @ 19:53:
Hilti / Kango én vervolgens daarmee netjes uitbikken (binnen de lijntjes van het oude 'luik').
Dus helemaak uitbikken en dan vervangen door een geïsoleerd luik? (Nu is het gewoon een houte plaat)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Koozza schreef op maandag 30 maart 2026 @ 19:57:
[...]

Dus helemaak uitbikken en dan vervangen door een geïsoleerd luik? (Nu is het gewoon een houte plaat)
Luik dan dus wél isoleren vanuit de onderkant met bijvoorbeeld een op maat gemaakt stuk 'Kingspan' / PIR (y)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Aangezien het huidige luik ook al wat te voorduren heeft gehad dacht ik aan een nieuwe. Iets zoals: https://stemidbouwstoffen...oleerd-500x800-mm-27827-/

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Will_M schreef op maandag 30 maart 2026 @ 19:53:
Als je niet van suiker bent kan je dit gewoon met een vuistje en steenbeitel weghalen.
Pagina: 1