Toon posts:

GeForce2 MMX 400 Probleem !!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
MMMMm cadautje van mun vader !!

Maar wat blijkt nu, bij veel spellen die ik wil spelen (UT vooral) werkt die kaart denk ik niet goed!!

Toen ik een voodoo2 had was er niks aan de hand. Maar sinds de GeForce zit er in de spellen een kleine schok. Zo om de 5 tellen schokt ie een beetje en dat is behoorlijk irritant!! |:(

Ik heb alle nieuwe drivers en 4in1shit al geprobeerd. Ook die werken niet!! En ook de oude drivers geven geen verbetering. Ook heb ik comp geformat gehad!!

BTW: Hij heeft het wel ooit goed gedaan !!

WIE KAN ME HELPEN ? :)

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:26

mulder

ik spuug op het trottoir

Nieuwe hardware, die moet je leren 'kennen'. Dit probleem kan van alles betekenen, gewoon kloten e.d. (sommige noemen dit tweaken). Je hebt VIA geinstalleerd, maar heb je wel een VIA chipset?

oogjes open, snaveltjes dicht

• Flexe_Gozer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05-2024

Flexe_Gozer

Allez Flex??

welk 3d progje gebruik je?
direct3d of opengl?
met direct3d had ik het ook wel es...ik schakelde over naar Opengl en het was pleite.

AMD 939 3000+, A8N-SLI Deluxe, 2GB mem, dvd fikkertje en voor 2TB aan space

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
het is MX en niet MMX
MMX Is van processors

Verwijderd

Topicstarter
Ja MX i know, was foutje :)
Eum jah ik heb VIA 695 X Chipset

Ben nu al paar dagen aan het kloten met drivers en VIA versies maar niks schijnt te helpen :(

Verwijderd

Misschien nieuwe drivers van internet halen?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:07
heb ik hier ook in counterstrike, reboot verhelpt het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 17:53 schreef ExiRana het volgende:
Misschien nieuwe drivers van internet halen?
Argh heb je mun eerste bericht eigenlijk wel gelezen ? |:(

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

instaleer nvmax eens en speel wat met de settings :)
hielp bij mij ook :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Kijk daar heb ik wat aan :-) Heb je ook een site waar ik het kan downloaden ?

• SilverZeven
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2025
O.K. Ten eerste: UT heeft een glide-based engine dus op 3Dfx kaarten werkt hij stukken beter. Als je in D3D speelt is het zowieso een stuk minder en is het spel meer afhankelijk van je proc. :(

Maar dat ie om de 5 sec. schokt is wel een beetje vreemd. :?
Duzzzz misschien heb je de instellingen te hoog. Of speel je UT in 32bit? Dat kun je ook maar beter niet doen met GeForce II kaarten want die zijn ontworpen voor 16bit. :(
(Ik heb trouwens zelf ook een GF2MX)

Ik zal ff zeggen hoe ik het allemaal heb:
Detonators 21.80 (ofzo)
NvMax om te clocken
Core: 187@215
Memory: 276@330
V-Sync: UIT!!!
En ik speel UT in 16bit want in 32bit schokt het me te veel. >:)

• SilverZeven
Trouwens als ik mijn comp 3uur aan heb staan gebeurt dit soms ook spontaan als je dan reboot is het probleem weg...

Verwijderd

Topicstarter
V-Sync ? Whuts that en hoe zet ik het uit ?

• SilverZeven
Wat het is wee'k nie precies, maar het komt niet ten goede van de performance en met NvMax zet je hem uit. >:)

Verwijderd

Topicstarter
AHHHHH maar waar kan ik dat downloaden dan ????

• SilverZeven
http://www.nvmax.com/ en dan naar beneden scrollen en de laatste versie downen.

Verwijderd

He! Heb ik ook in Win98 met mijn kaart, maar in WinXP heb ik dat absoluut niet en loopt hij als een GTS!

• SilverZeven
In WinME werkt het ook goed. Ik heb dus WinME. *D

Verwijderd

Topicstarter
AHhhhhhhh Juist das fijn om te weten !!! Morgen heb ik ook win ME. Vraag me niet waar ik het vandaan ga halen, maar morgen heb ik het !! :D

Als het dan nog niet werkt, koop ik een vliegtuig en vlieg ik zo nvidia hoofdkantoor binnen.

PeaCe OuT MasteX

Verwijderd

mmmmm wat heb ik dan fout gedaan :? ...

Het is al even geleden dat ik UT op mijn Pc had ...

AMD Athlon TB 900
384 MB PC133
Abit KT7-Raid
Asus V7700 Gforce 2 GTS/Pure 32MB DDR-SGRAM
30 GB Maxtor DiamondMAX 60 plus schijf
In zo'n Aopen Bigtower.

Daar draaide ik UT op, onder windows 2000 Pro ;
res 1600X1200@32bit >:) ... tenminste als ik mij goed herinner :? had ik echt alles omhoog gezet ...

• SilverZeven
Op donderdag 20 september 2001 19:26 schreef MasteX_ het volgende:
AHhhhhhhh Juist das fijn om te weten !!! Morgen heb ik ook win ME. Vraag me niet waar ik het vandaan ga halen, maar morgen heb ik het !! :D

Als het dan nog niet werkt, koop ik een vliegtuig en vlieg ik zo nvidia hoofdkantoor binnen.

PeaCe OuT MasteX
Haha ja en vermom je dan maar als Palestijn! >:)

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 19:26 schreef MasteX_ het volgende:

PeaCe OuT MasteX
Welk klein kind ben jij dan :? ... je weet niet half wat je zegt, zowel over windows me (is in veel gevallen echt niet beter dan windows 98) en over dat vliegtuig zal ik maar zwijgen ... droevig ;(

Verwijderd

Topicstarter
Achjah, het was misschien een beetje slechte opmerking. (sorry voor mensen die het verkeerd opvatten)

Maar je moet een grap van een terroristische verkeerde opmerkingen kunnen onderscheiden vind ik.

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 19:42 schreef MasteX_ het volgende:
Achjah, het was misschien een beetje slechte opmerking. (sorry voor mensen die het verkeerd opvatten)

Maar je moet een grap van een terroristische verkeerde opmerkingen kunnen onderscheiden vind ik.
Okidoki, het is je vergeven :) ...

Verwijderd

4.36 patch download van Unreal. En dan met OpenGl spelen, dan gaat ie wel goed. D3D van Unreal is enorm traag!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Post ook nog weer eens mijn probleem:

UT loopt vast als ik het ga spelen.
Het enige wat echt helpt is een clean install van UT.

En een nieuwe detonator installeren helpt ook, voor 1 keer...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Topicstarter
Dat probleem had ik ook.

1.
Maar was bij mij heel makkelijk te verhelpen. Ik had zonealarm pro geinstalleerd en als je UT geen toestemming geeft dan loopt hij zo vast en moet je rebooten.

2.
Mocht dat niet lukken probeer dan eens de niewe 4in1433v shit. www.the-ctrl-alt-del.com

3.
Mocht dat niet lukken. Koop een vliegtuig z.v.b (zie vorige bladzijde) >:)

• Grablinco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
ja... dit probleem had ik ook

we hadden een Matrox Millenium II + Voodoo2

Toen had m'n vader een Geforce2 gekocht en ineens deed Fifa2001 het niet meer goed...
hij liep wel meer dan 2x zo traag
das vaag vind ik en andere spellen lopen ook niet echt goed maar dat kan gewoon door de comp komen maar dat weet ik niet want toen had ik ze nog niet en kan ik dus niet vergelijken...

iemand een oplossing???
.................................
Punx Not Dead!!!

• Zenit
  • Laatst online: 19:58
Hmmz, ik kan V-sync niet vinden in NVmax. |:(
Zou iemand even zo vriendelijk willen zijn om mij even te vertellen waar ik dat precies kan instellen. :?

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op Sunday 09 December 2001 16:39 schreef Zenit het volgende:
Hmmz, ik kan V-sync niet vinden in NVmax. |:(
Zou iemand even zo vriendelijk willen zijn om mij even te vertellen waar ik dat precies kan instellen. :?
Welke versie van NVmax heb je? Ik heb 3.00.72b en daar is het laatste (onderste) tab-blad voor vsync (met zo'n golfje erop getekend). Gewoon bij Direct3d en OpenGL op Off zetten en frames rendered ahead op 1 a 2, hoe lager hoe minder 'lag' met muis en toetsenbord bij games.

• mvz
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

Vsync kan je beter aan laten staan, het synchroniseert je fps met je refreshrate (hz) van je monitor zo dat alles "smoother" beweegt.. en niet het z.g "tearing" optreed.. met tearing bedoel ik dus dit

een streep die voorbij scrolt met vsync AAN :
code:
1
2
|
|

en eentje met vsync UIT :
code:
1
2
| 
 |

zoals je ziet is het gewoon MOOIER met vsync aan, en met een refreshrate van 100hz (85 is met een MX ook wel ok) ondervind je er geen last mee

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Verwijderd

Maar goed om ook even te zeggen hoe je V-sync uit kan zetten.. rechtermuisknop op je desktop > eigenschappen > instellingen > geavanceerd > dan tabblad van je videokaart > aanvullende eigenschappen > dan bij tabblad openGL > verticale sinchronisatie uit zetten.. Ow en de nieuwste drivers zijn trouwens 23.11.. Ow en ik kan Unreal gewoon op 1600 x 1280 (ofzo) wel gewoon vloeiend op direct3d draaien ook op 32bit.. En ik heb alleen de 4in1 drivers geinstalleerd.. Ow en uiteraard een Unreal patch.. en niets getweaked ofzo.. Anders moet je gewoon ff op internet zoeken naar Geforce unreal tournament patch ofzow.. Ik noem maar iets.. succes!

Verwijderd

Misschien een idee om Windows op nieuw te installeren.. Want het zou kunnen dat ie loopt te kutten met je oude voodoo drivers... duzz na een clean install zou et waarschijnlijk wel soepel lopen :)

naja suc6 ermee!
Pagina: 1