QoQ reverse software op Mac OS verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• johanjd
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:12
Mijn vraag
Ik hab jaren geleden op mijn Macbook QoQ reverse geinstalleerd. Dat was een programma om bestandsnamen om te draaien. Nu heb ik onlangs een nieuwe macbook gekocht en zie ik als ik in de finder met de rechtermuisknop op een file klik zie ik onderin QoQ Reverse staan. Het programma was voor nieuwsgroepen bedoeld, wellicht kent iemand dat nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ALiS7JAY2S5lMQ3jw2MHht0Wuug=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XSzoXqVQyEgRqyRBvpTJf42s.png?f=fotoalbum_large

Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen verwijderen? Het staat een beetje lelijk in de finder opties.

Alvast dank.

Beste antwoord (via Daedalus op 31-03-2026 12:50)

• johanjd
Het is inmiddels gelukt. Hij stond als workflow onder ~/Library/Services.

Bedankt voor de hulp!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8skCq5QYqxYxuxBPiBnrB_pAQR4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OtN9bMG8wwXFwdRGBNz9fLGH.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Dit lees ik op internet:
Manual Deletion:
Open Finder.
Go to the Applications folder.
Drag the application to the Trash.
Check ~/Library/Preferences/ and ~/Library/Application Support/ for any leftover folders with the plugin/app name and delete them.

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Zo, dat is een oudje inderdaad! Quality over Quantity..

Ik volg deze even, op mijn oude Mac staat het er ook nog in 😂

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Werkt het bovenstaande dan niet?

• johanjd
Er is geen applicatie in de applicatiefolder. Daardoor is het lastig om die te verwijderen, er zit dus ergens een script die dit veroorzaakt.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
@johanjd Weleens van een schone installatie gehoord?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:43

nelizmastr

Goed wies kapot

Beste optie is inderdaad niet alles migreren, maar alleen data. Zeker als je van een intel machine komt sowieso wijs lle apps opnieuw te installeren en ARM versies te nemen, die draaien ook veel beter. Even een schone start maken.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• johanjd
Greatsword schreef op maandag 30 maart 2026 @ 20:37:
@johanjd Weleens van een schone installatie gehoord?
Jawel, maar het migreren ging eigenlijk heel goed buiten dat dit achter bleef. Mijn vorige laptop was ook een Macbook, dus ik kom niet van een windows computer.

Het zou een optie kunnen zijn om alles opnieuw te installeren, maar als ik dit weg kan halen op een gemakkelijker manier doe ik dat liever.

Acties:
  • Beste antwoord

• johanjd
Het is inmiddels gelukt. Hij stond als workflow onder ~/Library/Services.

Bedankt voor de hulp!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8skCq5QYqxYxuxBPiBnrB_pAQR4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OtN9bMG8wwXFwdRGBNz9fLGH.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1