Toon posts:

Is dit een goed merk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een laptop aanschaffen en ben wezen zoeken. Op een gegeven moment kwam ik de Jewel Briliant C2700 tegen en dat is qua specificaties precies wat ik wil. Toen kwam ik de Jewel Saffier 1400 tegen en dat was nog meer wat ik zocht (qua specificaties en prijs dan).

Ik wil nu alleen weten wat de kwaliteit is van een Jewel. Ik weet dat het geen A-merk is en dat zie je dan ook in de prijs terug, maar wat zijn jullie ervaringen van Jewel. Kan ik ergens een test vinden?

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 20:49
komt zeker bij computerland vandaan?

als dat zo is dan is het een prima ding

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:24
:?

Beetje overhaaste conclusie zonder argumentatie...

Deze machine valt onder de noemer "budgetlaptops" met een slechte chipset en alles geshared (SiS630).
Ook zit hier geen Mobile processor met speedstep in, maar een stroomverslindende en warmteproducerende desktopprocessor.

Als je echte kwaliteit wilt zou ik deze laten liggen, als je echter kan leven met de minpunten van deze machine dan is ie z'n geld wel waard.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 17:18 schreef Solarsparc het volgende:
:?

Beetje overhaaste conclusie zonder argumentatie...

Deze machine valt onder de noemer "budgetlaptops" met een slechte chipset en alles geshared (SiS630).
Ook zit hier geen Mobile processor met speedstep in, maar een stroomverslindende en warmteproducerende desktopprocessor.

Als je echte kwaliteit wilt zou ik deze laten liggen, als je echter kan leven met de minpunten van deze machine dan is ie z'n geld wel waard.
Tja, ik heb nou eenmaal een laag budget...

- Is het ernstig slecht die chipset? Wat kunnen de gevolgen zijn?
- Wat houdt SiS630 precies in?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

Kijk eens op :

http://www4.tomshardware.com/mainboard/00q3/000810/

Sis630 is een moederplank.

WWW.RC5.NL

Verwijderd

die chipset is om te :r

Verwijderd

Topicstarter
En als ik hem alleen maar gebruik voor internet en tekstverwerking en misschien een beetje voor programmeren, is de chipset dan wel goed genoeg?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 12:33

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Tuurluk is het goed genoeg.
het ligt gewoon aan je eisen die je stelt aan je hardware.
Tweakers zijn alleen, op zn zachts gezegt, niet zo gecharmeerd van 'shared' in het algemeen en van SiS in het bijzonder. :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk nemen tweakers geen genoegen met minder. Ik ben dan niet echt en tweaker, maar ik neem liever hier ook geen genoegen mee. Het probleem is gewoon dat mijn budget geen hogere bedragen toestaat dat 3500 piekies.

Voor games en 3d-modelling en dat soort dingen heb ik thuis nog wel een goede desktop staan. Deze laptop is puur bedoeld voor bussiness-doeleinden in de hoop dat hij dan nog een paar jaartjes mee kan gaan. Wat specificaties betreft is dit nog best wel een ok computer. Wat is nou echt het nadeel van shared en wat is er nou echt slecht aan de chipset?

Verwijderd

Topicstarter
Jewel, juhuhuhwol.

Verder mensen die goede of slechte ervaringen met het merk jewel op zich hebben?

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 12:22 schreef RadioHoofd het volgende:
Jewel, juhuhuhwol.

Verder mensen die goede of slechte ervaringen met het merk jewel op zich hebben?
Kijk anders eens bij Topline. Dat zijn budget-laptops die best ok zijn. Goede service en garantie. Ook niet onbelangrijk. :)

http://www.topline.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 12:39 schreef Prankster het volgende:

[..]

Kijk anders eens bij Topline. Dat zijn budget-laptops die best ok zijn. Goede service en garantie. Ook niet onbelangrijk. :)

http://www.topline.nl
Klopt, maar toch zijn die lappies net iets boven mijn budget... Zeker als ik de specificaties zou willen die ik bij die Jewel krijg. Misschien is de kwaliteit iets minder dan die van topline, maar zoals ik al zei, ik ga er geen ruige dingen mee doen. Hoe de service bij jewel is weet ik niet, maar ik heb er wel 3 jaar garantie (bijgekocht).

Toch bedankt voor je reply, maar ik wil graag even weten hoe mensen over Jewel zelf denken.

Verwijderd

Jewel 2750, mooier, met TV-out, combi netwerk-modemuitgang, firewire, alleen maar A-onderdelen. Ik heb 'm net gekocht bij computerland. Zeer strak en snel apparaat (f 3850 ex. BTW (PIII 1 Gh, dvd, 256 MB, 20 Gig HD, 14 "")
Op donderdag 20 september 2001 17:00 schreef RadioHoofd het volgende:
Ik wil een laptop aanschaffen en ben wezen zoeken. Op een gegeven moment kwam ik de Jewel Briliant C2700 tegen en dat is qua specificaties precies wat ik wil. Toen kwam ik de Jewel Saffier 1400 tegen en dat was nog meer wat ik zocht (qua specificaties en prijs dan).

Ik wil nu alleen weten wat de kwaliteit is van een Jewel. Ik weet dat het geen A-merk is en dat zie je dan ook in de prijs terug, maar wat zijn jullie ervaringen van Jewel. Kan ik ergens een test vinden?

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op vrijdag 21 september 2001 10:02 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Tweakers zijn alleen, op zn zachts gezegt, niet zo gecharmeerd van 'shared' in het algemeen en van SiS in het bijzonder. :)
Mwa, ik heb pas een (cheap ass) socket A bordje gekocht met de SiS 735 chipset, en die schijnt best wel goed te zijn hoor. Schijnt een van de snellere huidige chipsets te zijn.

Dus niet alles waar SiS op staat is bagger hoor. :)
Pagina: 1