[feedback] Nieuwe footer

Pagina: 1
Acties:

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
De koning is dood, lang leve de koning. Nieuwe hostingpartij, nieuwe footer.

Wat er exact allemaal aan veranderd is weet ik niet, normaliter besteed ik weinig aandacht aan de footer, maar het ding is wel een stuk schreeuweriger en lomp groot geworden. Zeker op telefoons ziet het er niet meer uit, het vult heel je beeld.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Behalve dat, de kleur wijkt af van de header, dat zie ik zelfs met mijn TN beeldschermen nog.

Ik ben geneigd om in lange topics op de end-knop te rammen, dat bracht me voorheen naar de laatste posts in een topic met reactieveld en de footer onderaan. Nu de footer 1/4 scherm inneemt staat het reactieveld bovenaan en de footer eronder, laatste post zie je voor de helft.

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 16:03

mr thee

Prutser op het internet

Ik dacht al, wat is dit dan :X

op de pc is ie al groot voor mijn doen, maar op de telefoon is ie helemaal gigantisch.

"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"

• D4NG3R
  • Nu online
_JGC_ schreef op maandag 30 maart 2026 @ 15:20:
Ik ben geneigd om in lange topics op de end-knop te rammen, dat bracht me voorheen naar de laatste posts in een topic met reactieveld en de footer onderaan. Nu de footer 1/4 scherm inneemt staat het reactieveld bovenaan en de footer eronder, laatste post zie je voor de helft.
Dit, exact dit, was ook mijn eerste ervaring met de nieuwe footer.

Op telefoons heb je nog de knop om snel naar het einde te scrollen waarbij quickreply gewoon onderaan staat met een eventuele topicwaarschuwing en/of de laatste reactie er boven, al wil ik ook daar nog wel eens over het scherm heen vegen om snel bij het einde te komen.

Op desktops ram ik gewoon op end, waarbij nu een gigantisch deel van de pagina gevuld wordt door de footer..

• _JGC_
  • Nu online
Op mobiel zie ik dat het knopje om naar beneden te scrollen precies stopt op de balk van de footer, dat vind ik heel acceptabel. Weet niet of de desktop hetzelfde kan doen als je op end ramt?

Edit: overigens vraag ik me af waarom "Dé onafhankelijke techexperts." moet breken op een 2e regel, is dat om de balk kunstmatig groter te laten lijken? Het past er gewoon naast nml, net zoals in de desktopversie.

[ Voor 36% gewijzigd door _JGC_ op 30-03-2026 15:38 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:46

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Voorheen was deze nog lekker compact.

Helemaal naar beneden gescrold op mijn smartphone neemt de footer het hele beeldscherm in, waarvan de helft aan ruimte niet gebruikt wordt. :X . Het is nog wel netjes dat de END-knop rechtsonder op Tweakers niet helemaal naar beneden scrollt. :)

Dit voelt echt alsof er een CSS-stijl mist die de footer linkjes netjes naast elkaar zou moeten plaatsen.

[ Voor 27% gewijzigd door AW_Bos op 30-03-2026 16:10 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Snel, verberg de footer met custom CSS op zowel desktop als mobiel!

Verberg de nieuwe footer

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026 - 09-03-2026 Officieel 🪦🪦🪦

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:01
Nu kijk ik zelf ook niet zo vaak naar een footer, maar dit ziet er (zeker op een telefoon) niet uit.

Bovendien, maar ik weet niet of dit voorheen ook al zo was, zie ik op de desktop versie in de footer ook nog linkjes naar (meestgezochte?) PW items. Lijkt me ook niet helemaal de locatie voor een footer, al helemaal niet omdat de PW ook al in de menubalk boven staat. Maar goed, dat zal wellicht een bewuste commercieel gedreven keuze zijn :P Op de mobiele versie is dit niet zichtbaar overigens.

Join het GoT Pulse-Team!

• D4NG3R
  • Nu online
stin00 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 15:41:

Verberg de nieuwe footer
Ik draai genoeg (eigen) CSS snippets, maar ik heb liever dat het voor iedereen een beetje prettig navigeert i.p.v. enkel voor powerusers. :+

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
_JGC_ schreef op maandag 30 maart 2026 @ 15:20:
Behalve dat, de kleur wijkt af van de header, dat zie ik zelfs met mijn TN beeldschermen nog.
Zelfs of juist?

En zo ook nog?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ooIA2-oz-HU9Qy-R6tMEWtWO6Vg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/heN9mbTjJnm0cuBcgpDeP8PX.png?f=fotoalbum_large

fwiw ik vind 'm vet.

- knip -

• epicfailguy23
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:25
daar gaan we weer ;(

Ik pak alvast popcorn voor de komende 2 weken }) -O-

12,4kWp zon: Z.O. 6300WP Z.W. 6160WP |Balans energie 48,2kWh batterij |

• _JGC_
  • Nu online
Raymond P schreef op maandag 30 maart 2026 @ 15:50:
[...]

Zelfs of juist?

En zo ook nog?
[Afbeelding]

fwiw ik vind 'm vet.
Ligt aan mijn beeldscherm, Dell E248WFP van 20 jaar oud. Net even screenshotje met gimp gemaakt, de kleur is volgens de color picker gewoon gelijk 8)7. Verder een heerlijk scherm met z'n 1920x1200 waar de meesten 1080p zijn.
Valt nu gewoon op omdat het zo'n groot vlak is.
Op de Elitedisplay 231 ernaast lijk ik het ook te zien, maar verschil is daar veel minder groot.

Misschien ook wel optisch bedrog omdat de onderste balk 10 pixels hoger is dan de bovenste balk.

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
@_JGC_ Dat zeg ik: vet. ;)

- knip -

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik was dus toch niet gek...

Heel groots en schreeuwerig imo:
Tweakers - onderkant website

Als je beetje scrollt ziet het er zo uit met twee grote donkerrode balken |:(
Tweakers - onderkant website

Wie heeft gedacht: dat ziet er lekker fris uit, gaan we doen?
Vooral op een smartphone is het bizar, gok 1/8ste aan 'balk'.

[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 30-03-2026 16:14 ]

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• epicfailguy23
Op mobiel lijken de kleuren anders maar ook weer niet :S

Wellicht visueel door de kleuren er omheen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AdI3L7TIZ8Qrh-SwMYuXyTYd38c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3dNAHF99NqItE5Sesp5sTc9m.jpg?f=fotoalbum_large

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:57
*knip* Graag voortaan iets vriendelijker.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 30-03-2026 21:28 ]

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper? - R.I.P. Pricewatch

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Op mijn S25 is de footer precies 1 vol scherm groot.
|:(

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
epicfailguy23 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:19:
Op mobiel lijken de kleuren anders maar ook weer niet :S

Wellicht visueel door de kleuren er omheen?
[Afbeelding]
Beide gebruiken dezelfde kleur rood, wat je ervaart is een optische illusie :)

March of the Eagles

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:58

Dennis1812

Amateur prutser

Kan het niet een factor 10 kleiner?
Scheelt voor de mensen zonder custom CSS.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• epicfailguy23
XWB schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:26:
[...]

Beide gebruiken dezelfde kleur rood, wat je ervaart is een optische illusie :)
Dat dacht ik al, echter de header lijkt donkerder, wellicht omdat die smaller is. en de footer lijkt helderder --> lichter/feller? Want de tekst kleur is wel het zelfde.

Note: dit is in mijn beleving maar Epicfailguy mag ook geen kleuren thuis kiezen O-) )

P.s. Waarom in de header tweakers met kleine letter en in de footer met hoofdletter? :X :9

[ Voor 21% gewijzigd door epicfailguy23 op 30-03-2026 16:31 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Waarom zit er een trending kopje in een footer? Zet daar je standaard juridische meuk neer

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

epicfailguy23 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:31:
[...]

Dat dacht ik al, echter de header lijkt donkerder, wellicht omdat die smaller is. en de footer lijkt helderder --> lichter/feller? Want de tekst kleur is wel het zelfde.

Note: dit is in mijn beleving maar Epicfailguy mag ook geen kleuren thuis kiezen O-) )

P.s. Waarom in de header tweakers met kleine letter en in de footer met hoofdletter? :X :9
De een is het logo, en de andere is normale text.

Ja, het logo is ook tekst, maar ándere tekst, met een ander font en zo, dus daarom is dat tweakers, en n de footer Tweakers.

Enniewee, met dank aan @stin00 is de footer ook weer foetsie, probleem opgelost :Y)

mijn CustomCSS begint wel een behoorlijk drama te worden om Tweakers nog een beetje fijn te houden zeg....

People as things, that’s where it starts.

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:24
Dit past goed bij het vergrootte font...

[ Voor 60% gewijzigd door Truus01 op 30-03-2026 19:36 ]

• Hero of Time
  • Laatst online: 30-03 22:34

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vind de nieuwe footer er eigenlijk wel aardig uit zien. Ben het wel eens dat het iets minder hoog mag, eerder stonden de trending termen naast elkaar, net als de andere linkjes. Ik snap waarom het nu onder elkaar staat, geeft betere uitlijning, maar maakt het ook ongewenst hoog eigenlijk. De rode balk zelf mag ook wat minder marge krijgen. Het element is 59 pixels hoog, terwijl de menubalk bovenin 48 is. Zo belangrijk is de footer balk nou ook weer niet om het groter dan het navigatiemenu te zijn.

Het 'hosted by EXONET' is een afbeelding en in mijn geval ziet het er wat vaag uit. 4k tv op 150% schaal. Als 'hosted by' nou gewoon tekst was, zou dat beter schalen. Er is imo geen technische reden om die twee woorden onderdeel te hebben van de afbeelding/logo. Hooguit om hun eigen huisstijl qua font te behouden, maar daar zijn ook andere oplossingen voor. :)

Commandline FTW

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
De nieuwe footer is vooral storend. Gewoon dezelfde hoogte en hetzelfde lettertype van de menubalk en het is een prima footer. Tenslotte staat het logo van Tweakers ook over de hele hoogte dus dat kan met EXONET ook.

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:48

Vliegvlug

Flight Simple

Moet zeggen dat ik er bij mij geen last van heb, die grote rode footer zit zo ver naar beneden dat ik ‘m eigenlijk nooit zie :)
Moet echt flink doorscrollen naar beneden voordat ik die rode balk zie en zover scroll ik eigenlijk niet.
Hieronder twee screenshots van tablet en mobiel op het forum, maar bij de frontpage is het niet veel anders.

Dit is al verder dan ik normaal doe en is hij nog niet te zien:
Nieuwe rode balk onderaan flink buiten beeld. ;)

Dit is op mijn iPad met Firefox.

En op mijn OnePlus 15R telefoon met Firefox zit die rode balk onderaan ook niet snel in beeld:
Nieuwe rode balk onderaan net in beeld op Android mobiel met Firefox

Hier heb ik bewust verder doorgescrold naar beneden tot hij net in beeld kwam.

Ben het wel met mensen hier eens dat als hij in beeld is dat hij dan flink in het oog springt maar ik vermoed dat het me op een gegeven moment niet meer op zal vallen als ik er aan gewend ben. Maar wat minder opdringerig had zeker niet misstaan!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:31

sapphire

Die-hard pruts0r

Op een iPhone 16 Pro. Wel
Lekker voor de ADHD’ers onder ons; scroll enthousiast naar beneden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kaD-80peQKMGbDFPh-dyRw1HW6E=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/lSg7ktYCFZe1E2iyYGuYRWEm.png?f=user_large
Wat was ik ookalweer aan het doen |:(

Gabriël AM5

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

sapphire schreef op maandag 30 maart 2026 @ 21:10:
Op een iPhone 16 Pro. Wel
Lekker voor de ADHD’ers onder ons; scroll enthousiast naar beneden:
[Afbeelding]
Wat was ik ookalweer aan het doen |:(
Net even op mijn iPad de Safari browser aangezwengeld maar de footer is bij normaal gebruik nog steeds niet in beeld.

Wat ik wel enorm storend vind is dat Tweakers in Safari de hele bovenkant van de browser én mijn OS rood maakt:
Hele bovenkant van Safari browser rood op iPad

Daar heb ik nog niemand over gehoord maar ben echt super blij dat dit in Firefox niet gebeurt, dit is echt rood overload :X
offtopic:
of is daar een apart topic voor?

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@Vliegvlug Je bedoeld bij jouw normale gebruik ;)

Ik ben de footer al tig keer tegengekomen met mijn normale gebruik ;)

Gabriël AM5

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:24
_JGC_ schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:03:
[...]

Ligt aan mijn beeldscherm, Dell E248WFP van 20 jaar oud. Net even screenshotje met gimp gemaakt, de kleur is volgens de color picker gewoon gelijk 8)7. Verder een heerlijk scherm met z'n 1920x1200 waar de meesten 1080p zijn.
Valt nu gewoon op omdat het zo'n groot vlak is.
Op de Elitedisplay 231 ernaast lijk ik het ook te zien, maar verschil is daar veel minder groot.

Misschien ook wel optisch bedrog omdat de onderste balk 10 pixels hoger is dan de bovenste balk.
Ik dacht inderdaad ook dat de kleuren verschilden, totdat ik zover inzoomde dat de balken elkaar raakten. Mijn vermoeden is dat dit komt door de kleurcontrasten. Onderaan zit nog het grijze stuk van de footer ernaast. En in de header is "tweakers" #FFFFFF, waar de rest van de tekst in de header en in de footer (inclusief "Tweakers.") #E3E5E8 zijn.

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

sapphire schreef op maandag 30 maart 2026 @ 21:23:
@Vliegvlug Je bedoeld bij jouw normale gebruik ;)

Ik ben de footer al tig keer tegengekomen met mijn normale gebruik ;)
Dat klopt uiteraard maar vraag me dan af wat er onderaan de pagina staat wat je vaak gebruikt, ik zie er niets nuttigs staan namelijk en het grappige is ook dat op de iPad het pijltje omlaag mij tot de onderkant van die rode footer brengt dus blijkbaar vind iPadOS dat alles daar onder ook niet bepaald de moeite van het tonen waard is. :P

Maar zou nog beter zijn als er net voor de footer was gestopt. ;)

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:54
stin00 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 15:41:

Verberg de nieuwe footer
Dank, weg er mee!
Eerst de pricewatch, nu dit weer, er blijft weinig over van het vertrouwde tweakers op deze manier. Steeds maar weer veranderingen die ons worden opgedrongen die de site echt niet mooier en bruikbaarder maken voor de vaste trouwe bezoekers. Maar dat is een ander onderwerp.

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@Vliegvlug Het pijltje valt op mijn iPhone precies in de ronding van de hoek en is dus niet altijd even handig bv als er daar ook precies een duimpje staat.
Scroll even hard naar beneden (leve een touchscreen) en je zit onderaan de pagina. Normaal was dat niet zo spannend, nu word ik getrakteerd op een beeldvullende footer.

Met met pijltje overigens op een dikke rode balk onderin, ook geen schoonheidsprijs :X

Gabriël AM5

• skimine
Vliegvlug schreef op maandag 30 maart 2026 @ 21:39:
[...]

Dat klopt uiteraard maar vraag me dan af wat er onderaan de pagina staat wat je vaak gebruikt, ik zie er niets nuttigs staan namelijk en het grappige is ook dat op de iPad het pijltje omlaag mij tot de onderkant van die rode footer brengt dus blijkbaar vind iPadOS dat alles daar onder ook niet bepaald de moeite van het tonen waard is. :P

Maar zou nog beter zijn als er net voor de footer was gestopt. ;)
Bij mij is het snel naar de nieuwste reactie(s) gaan of naar het reactieveld. Dat is lekker makkelijk door Ctrl+End of gewoon middelmuisklik en dan naar beneden slepen (of op mobiel met het pijltje naar beneden).

Naast dat het hele ding hoger is geworden stoort het mij vooral erg dat de rode balk niet helemaal onderaan zit, juist omdat het zo'n opvallend ding is. Als die onderaan zou zitten was het waarschijnlijk visueel een stuk minder storend.

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

sapphire schreef op maandag 30 maart 2026 @ 21:45:
@Vliegvlug Het pijltje valt op mijn iPhone precies in de ronding van de hoek en is dus niet altijd even handig bv als er daar ook precies een duimpje staat.
Dat is inderdaad wel een ding, ook een paar keer gehad dat ik onbedoeld een duimpje gaf maar let er nu op zodat het niet meer gebeurt.
Scroll even hard naar beneden (leve een touchscreen) en je zit onderaan de pagina. Normaal was dat niet zo spannend, nu word ik getrakteerd op een beeldvullende footer.
Ik ben denk ik niet zo’n enthousiaste swiper want zit niet opeens helemaal onderaan. ;)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Hero of Time schreef op maandag 30 maart 2026 @ 20:06:
Het 'hosted by EXONET' is een afbeelding en in mijn geval ziet het er wat vaag uit. 4k tv op 150% schaal. Als 'hosted by' nou gewoon tekst was, zou dat beter schalen. Er is imo geen technische reden om die twee woorden onderdeel te hebben van de afbeelding/logo.
Het is een svg met paths (dus niet een png embedded in een svg :P), en dat is in principe oneindig schaalbaar. Het zijn inderdaad geen karakters in een specifiek font.

Op mijn 4k scherm met 150% scaling van windows ziet het er overigens wel net zo scherp als de tekst er omheen uit.

Helaas is vergelijken met fonts sowieso een beetje tricky, de rendering daarvan kan per OS en per browser verschillen... Ik verwacht dat ze voor svg-rendering (mits er geen tekst in zit) wel allemaal hetzelfde resultaat geven.

Ik vraag me af of je die onscherpte ook ervaart met het tweakers-logo in de header? (of had ik dat niet moeten vragen en ervaar je het vanaf nu wel? :p). Want ook dat is een svg met paths ipv een door je browser gerenderde tekst in een bepaald font.

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

skimine schreef op maandag 30 maart 2026 @ 21:47:
[...]

Bij mij is het snel naar de nieuwste reactie(s) gaan of naar het reactieveld. Dat is lekker makkelijk door Ctrl+End of gewoon middelmuisklik en dan naar beneden slepen
Die methodes gebruik ik zelf nauwelijks maar als je dat wel doet is het wel irritant ja
(of op mobiel met het pijltje naar beneden).

Naast dat het hele ding hoger is geworden stoort het mij vooral erg dat de rode balk niet helemaal onderaan zit, juist omdat het zo'n opvallend ding is. Als die onderaan zou zitten was het waarschijnlijk visueel een stuk minder storend.
Als je het pijltje naar beneden gebruikt stopt hij wel precies zo dat de balk helemaal onderaan staat, zowel bij mij op iPad als Android telefoon icm Firefox als browser.

Met de andere technieken niet inderdaad.

• skimine
Vliegvlug schreef op maandag 30 maart 2026 @ 21:55:
[...]
Die methodes gebruik ik zelf nauwelijks maar als je dat wel doet is het wel irritant ja
[...]
Als je het pijltje naar beneden gebruikt stopt hij wel precies zo dat de balk helemaal onderaan staat, zowel bij mij op iPad als Android telefoon icm Firefox als browser.

Met de andere technieken niet inderdaad.
Ah top! Was vandaag nog niet op mijn telefoon zodanig op het forum geweest. Overigens is die balk daar nog dikker vergeleken met de header omdat de tekst over meerdere regels verdeeld is.

• Hero of Time
  • Laatst online: 30-03 22:34

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ACM schreef op maandag 30 maart 2026 @ 21:51:
[...]

Het is een svg met paths (dus niet een png embedded in een svg :P), en dat is in principe oneindig schaalbaar. Het zijn inderdaad geen karakters in een specifiek font.

Op mijn 4k scherm met 150% scaling van windows ziet het er overigens wel net zo scherp als de tekst er omheen uit.
...
Ik vraag me af of je die onscherpte ook ervaart met het tweakers-logo in de header? (of had ik dat niet moeten vragen en ervaar je het vanaf nu wel? :p). Want ook dat is een svg met paths ipv een door je browser gerenderde tekst in een bepaald font.
In de menubalk valt het niet zo op omdat het vetgedrukt is daar. Maar wanneer ik van de bank op sta en met m'n neus voor de tv ga staan om te kijken, zie ik dat er een blend gebeurt met de rode achtergrond op de onderste lijn pixels. Bij het Tweakers logo in het menu gebeurt hetzelfde met de tekst en het logo 'smeert' bovenin ook een beetje uit.

Wanneer ik met m'n desktop omgeving (KDE Plasma 6.5.4) ga zoomen, verdwijnt dit effect. Het lijkt dus iets te zijn wat m'n LG G4 doet, of een combinatie.

Commandline FTW

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik las dit topic vanmiddag en ging naar aanleiding daarvan ook al aan het twijfelen aan m'n eigen ogen én/of m'n monitor.... Maar inmiddels lijkt dat (gelukkig!!) volledig onterecht te zijn.

Wel zou ik de 'rode' balk in de footer een aantal pixels omhoog gezet willen zien zodat de afstand tussen inhoud van het topic én de 'bedrijfsinfo' onder die balk overeen gaan komen :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QdeD6VmJrZtvSw6mjEWsEZ3zTSk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CqKTAjxVyNHzMffyz6OXfRTj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door Will_M op 30-03-2026 22:54 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• skimine
Anders ding, als je een bericht op het forum plaatst dan kom je op een tussenpagina terecht. Daar staat de balk nu in het midden als een soort rode flashbang:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMo5Gd1PIPf-G551XFeRH2lNICA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qoSlUsoY4Nay92q41iw0UALV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door skimine op 31-03-2026 01:20 ]

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:45

SomerenV

It's something!

skimine schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 01:18:
Anders ding, als je een bericht op het forum plaatst dan kom je op een tussenpagina terecht. Daar staat de balk nu in het midden als een soort rode flashbang:
[Afbeelding]
Dit is waar ik me vooral aan stoor. De footer heb ik nog geen last van gehad, maar die pagina na posten komt op deze manier vrij agressief/schreeuwerig over.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:28

crisp

Devver

Pixelated

skimine schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 01:18:
[Afbeelding]
Die tussenpagina kan je uitschakelen hè ;)

Intentionally left blank

• FrostHex
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 15:18
Zal wel tijdelijk wezen zodat iedereen weet dat Exonet de hoster is geworden (en dat lijkt gelukt getuige alle reacties). Over een paar maanden zullen ze het wel weer aanpassen waarschijnlijk, en iedereen weer blij.

[ Voor 21% gewijzigd door FrostHex op 31-03-2026 07:44 ]

• Creesch
  • Laatst online: 12:24

Creesch

bla bla!

FrostHex schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 07:43:
Zal wel tijdelijk wezen zodat iedereen weet dat Exonet de hoster is geworden (en dat lijkt gelukt getuige alle reacties). Over een paar maanden zullen ze het wel weer aanpassen waarschijnlijk, en iedereen weer blij.
Eh, true heeft er ook altijd gestaan. Dus dat lijkt me sterk.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^ Dat. En alhoewel ik True ook weghaalde was dat imo een stuk minder storend dan de huidige implementatie.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

crisp schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 07:16:
[...]

Die tussenpagina kan je uitschakelen hè ;)
Ook met een custom CSS ergens?
Of is dat een knopje?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:28

crisp

Devver

Pixelated

Dennis1812 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 08:32:
[...]

Ook met een custom CSS ergens?
Of is dat een knopje?
In je foruminstellingen, eerste optie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/42tf0Gt632s1lVw-ZwGg5Br2bTk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qAPnpXjLqFSyc28I7vSy1LRD.png?f=user_large

Intentionally left blank

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:36

KrazyJay

Die footer valt hier niet zo hard op, waarschijnlijk doordat het tekst is en mijn eigen css alles omzet naar een blauw-grijs thema.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kBV5r8CoSU2rGucj3xSpbb7EcCY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NavqKfNw9YHeoye7pwuWSZkR.png?f=fotoalbum_large

Op zoek naar een blauwe menubalk? https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/3188/

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Gelukkig heb ik een oplossing gevonden zodat mijn retina's er niet meer uitbranden ... 8)

Ik kwam eerst wel snippets tegen die de hele footer eruit halen maar voor mij is alleen die balk ergerlijk.

Dus nu gelukkig een css line gevonden die alleen de balk verwijdert:
MatHack schreef op maandag 30 maart 2026 @ 23:10:
[...]
Cascading Stylesheet:
1
.footer-top {display:none!important}

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

D4NG3R schreef op maandag 30 maart 2026 @ 15:17:
De koning is dood, lang leve de koning. Nieuwe hostingpartij, nieuwe footer.

Wat er exact allemaal aan veranderd is weet ik niet, normaliter besteed ik weinig aandacht aan de footer, maar het ding is wel een stuk schreeuweriger en lomp groot geworden. Zeker op telefoons ziet het er niet meer uit, het vult heel je beeld.
Rechtermuisknop -> uBlock element blokkeren -> voorbeeld -> aanmaken
Moving on :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 12:53
Ik vind de footer idd een beetje schreeuwerig overkomen. Helemaal door de felle rode kleur.

Ik heb dan maar een eigen stukje custom CSS geschreven, welke heel goed bij de donkere modus past.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
/* Recolor */
:root {
--brand-color: #222;
--brand-dark-color: #111;
}
.site-footer {
   background-color: var(--brand-dark-color);
}
Let wel dat dit al het donkerrode uit de website haalt. Wat ik zelf IMHO een stuk aangenamer vind.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zelfs op een groot (34", 3440*1440) scherm vreet die footer ongeveer 1/4 van de screen real estate op.
Leuk voor op de FP maar op het forum zitten we er niet op te wachten en voegt het 0 toe. het doet zelfs afbreuk aan de waarde.

What's next, moet ik door allerlei DPG en ander commercieel gereutel proberen ergens een plekje te vinden voor mijn post?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1