Toon posts:

VBA onder excel, automatisch afsluiten / opslaan

Pagina: 1
Acties:
  • 1.070 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dit beter hier kan posten dan in software algemeen.

Ik heb in excel een werkboek, waarbij 24-uursrapport gegevens worden ingevuld en er een dag, maand en jaarrapport uit komt rollen.

Het probleem is dat veel verschillende mensen dit moeten invullen, en veel van die mensen kunnen absoluut niet met computers omgaan, laat staan met windows / excel.

Dus heb ik alles beveiligd e.d.: hij opent automatisch en je moet die cyclus doorlopen. Dan moet hij automatisch opslaan (gewijzigd) en afsluiten.

Dat doe ik gewoon met:
ApplicationAlerts = False
ActiveWorkbook.save
Application.Quit

Bij mij thuis (win2k, administrative rights) werkt dit, maar op mijn werk, waar dit gebruikt gaat worden, werkt dit niet (NT en win2k (user)). Hij slaat dan het bestand op (vage windowsnaam) en moet die dan de origenele naam geven en het origineel wissen (dus gewoon de gewijzigde versie opslaan). Hier loopt ie op vast, en worden de wijzigingen dus niet opgeslagen.

Iemand een idee misschien???

Verwijderd

Topicstarter
fff een update:

Na wat gerommel blijkt dat hij ook vastloopt als ik na wat veranderingen te hebben gedaan wil afsluiten. Excel vraagt dan of ik de wijzigingen op wil slaan, zeg ik ja dan BAM.

Maar thuis heb ik dit niet!!!

Verwijderd

probleem had ik op mijn werk ook... kweet niet meer hoe ik het opgelost had, maar zal morgen daar ff kijken of ik het nog kan vinden! :)

[edit] ik dacht dat het iets was met de opties die je mee kan geven bij het saven van je workbook...

Verwijderd

Topicstarter
Nou sprak ik net de systeembeheerder nog, en die zei dat het toch met de (sch(r)ijf)rechten te maken had.

Als ik het op het netwerk op zou slaan (wat ik toch ga doen als het getest en goed is bevonden) zou het probleem niet bestaan.

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 23:29 schreef jaro het volgende:
Nou sprak ik net de systeembeheerder nog, en die zei dat het toch met de (sch(r)ijf)rechten te maken had.

Als ik het op het netwerk op zou slaan (wat ik toch ga doen als het getest en goed is bevonden) zou het probleem niet bestaan.
dat zal het idd wel zijn... bij mij was toch ietsjes anders... ik ging workbooks overschrijven die al bestonden d.m.v. ActiveWorkbook.SaveAs. Dan kan je CreateBackup:=0 doen. Doe je dat niet, krijg je dus hetzelfde als jij...

Heb je trouwens de read-only-properties gecheckt? (klinkt dom, maar dat soort dingen gebeuren mij ook altijd :) )