Opnieuw voegen flagstones/omgedraaide grindtegels

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Annette1959
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 12:20
Mijn vraag:

Hallo,

Ik heb een kleine tuin met enkele borders,de bestrating lijkt op flagstones maar het zijn omgekeerde grindtegels. Deze liggen op een gestabiliseerd bed van zand.

De oude voegen wil ik verwijderen en opnieuw opvullen met beton (dit omdat mijn hond de oude voegen eruit haalt met zijn poten).

Wat kan ik het beste gebruiken om een stevige (beton-)voeg te krijgen, die eventueel ook bestand is tegen een hogedruk reiniger?

Ik kwam uit bij Ardex GK beige, maar dit wordt erg kostbaar. Terras is ongeveer 39 vierkante meter.

Ik las een optie; trascement en brekerzand of toch metselzand mengen, is dat iets? Ik lees zoveel opties dat ik door de bomen het bos niet meer zie...

Voegen zijn zeker minstens 5 cm diep en soms wel 5 a 10 cm breed.

Alle reacties

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Wat je wilt kan geen succes opleveren.

Grindtegels op een zandbed zullen door weersinvloeden en temperatuurschommelingen altijd in beperkte mate werken waardoor harde voegen er uit zullen springen of barsten.

Dat een hond wroet en mooi zijn nagels gebruikt zonder dat er verder schade of overlast ontstaat is alleen maar mooi. Maar dat je terras daar iets minder mooi van wordt snap ik wel.

10cm brede voegen kan ik mij niet zoveel bij voorstellen.
Je kunt overwegen goed sluitende (grind)tegels aan te schaffen. Dan heb je egaal rond alle tegels een voeg van om en nabij slechts 2 millimeter.

• Annette1959
Dank voor je reactie. Overlast, in die zin, dat je alle rotzooi die na het krabben van de hond, het huis weer inloopt....En constant vegen is ook geen optie. De tuin opnieuw bestraten ook niet.

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1VNuKybXPddZs7ksCqxQV4huko4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yRTpWHl3629mEvVgM2d2O1B0.jpg?f=fotoalbum_large

Hier liggen deze nu een paar jaar los op een gestabiliseerd zandbed. De voeg is gevuld met
https://www.varistone.nl/...sy-plus/groups/g+c+a+view

• Annette1959
Dank voor je reactie, maar opnieuw stenen leggen is geen optie. Ik wil graag de bestaande bestrating opnieuw voegen,daarbij zijn sommige voegen erg breed.
De voegen op uw foto zijn erg smal,dus het middel wat u aanbeveelt kan dat terras prima hebben.